szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Egy új kutatás szerint a 900 milliós Facebook felhasználóinak több mint fele egyáltalán nem kattint az oldalon megjelenő fizetett tartalmakra.

A facebookos felhasználók 57 százaléka soha nem kattint semmilyen hirdetésre vagy fizetett megosztásra a közösségi oldalon, további 26 százakél pedig csak nagyon ritkán teszi ezt - állapítja meg a CNBC és az Associated Press közöss kutatása.

A Facebook üzleti modellje az érdeklődési kör és ismerősök preferenciái alapján mutatott hirdetésekre épül, de a felhasználóknak mindössze 4 százaléka válaszolt úgy, hogy rendszeresen lekattintja a reklámokat. Ez nagyságrendileg megfelel a webes hirdetések átlagos átkattintási arányának.

A kutatási eredményekkel nem összefüggő, de ahhoz kapcsolódó hír, hogy a General Motors nullára csökkentette évi 10 millió dolláros Facebook-hirdetési keretét, a döntést azzal indokolva, hogy a közösségi oldalon futtatott kampányok nem voltak jelentős hatással a fogyasztókra. A GM és más, hasonlóan gondolkozó cégek nem teljesen vonulnak ki a Facebookról, csupán az oldal hirdetési megoldásait nem tartják eléggé hatékonynak, de szervezeti oldalaikon keresztül továbbra is kommunikálnak majd a (potenciális) fogyasztóikkal.
HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!