2014: sokan haltak bele a repülés a legbiztonságosabb évébe

Tovább javult a repülésbiztonság: bár több légi baleset is nagy visszhangot kapott, az összes baleset számát tekintve az idei minden eddiginél biztonságosabb év volt a repülésben. A halálos áldozatok száma viszont idén lehet a legmagasabb az utóbbi évtizedben – főleg ha nem csak a technikai problémák miatt bekövetkező baleseteket, hanem a maláj gép lelövését is számoljuk.

  • hvg.hu hvg.hu
2014: sokan haltak bele a repülés a legbiztonságosabb évébe

Folytatódott a légi közlekedést régóta meghatározó trend, azaz csökkent a balesetek száma. Az Aviation Safety Network Reuters által idézett adataiból kiderült, hogy idén alig 20 komoly baleset történt. A független adatbázist üzemeltető szervezet közlése szerint a modern repülés történetében idén történt a legkevesebb végzetes baleset az utasszállító gépekkel: ha beleszámítjuk az AirAsia hétvégén eltűnt QZ8501-es járatát, akkor is mindössze nyolc olyan eset történt idén, amelyikben meghalt valaki.

AFP / EyePress News / FL Wong

Más a helyzet, ha a balesetek helyett a velük járó halálos áldozatok számát nézzük. Az adatok szerint karácsony előttig 762 ember halt meg – legtöbbjük a ismert maláj gépes esetekben –, ehhez adódhat még 162 fő. Az Aviation Safety Network összesítése szerint, ha a QZ8501-es járaton utazó minden ember meghalt (márpedig ez egyre biztosabbnak tűnik), akkor 2005 óta az idei volt a legrosszabb év.

Az utóbbi jellemzőt erősíti az is, hogy a fenti adatokban nincs benne a Malaysia Airlines MH17-es járata, az ezen utazók ugyanis nem baleset, hanem támadás áldozatai lettek. Emlékezetes: a gépet Ukrajna fölött lőtték le.

Korábbi kutatásokból kiderült: az emberek 40 százaléka fél a repüléstől, miközben az utazásnak ez az egyik legbiztonságosabb formája.

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Tíz évbe telt, mire rájöttünk, hogyan lehet tökéletes a bécsi szelet – Wolfgang Puck és fia a HVG-nek

Budapesten is kitart a jó minőség mellett Wolfgang Puck és fia, Byron Lazaroff-Puck – deklaráltan meg is kérik az árát. A világ egyik legismertebb séfje ma is töretlenül aktív a globális étteremhálózatának ügyeiben, de a Spago éttermeket már fiára bízza. Apát és fiát a menü összeállításáról, az öröklés terhéről, egymással való viszonyukról és arról is kérdeztük, milyen kést használnak. Arról is szó esett, hogy miben erősek a budapesti piacok.