szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közzétette 2014-re vonatkozó bevételi adatait a Huawei, s úgy tűnik, van oka a pezsgőbontásra.

Vadul küzd az Apple és a Samsung mögötti helyért Kína telefongyártó fenegyereke, a Huawei. Nem könnyű a dolga, hiszen olyan riválisokkal kell megküzdenie, mint a Xiaomi vagy a Lenovo.

E küzdelem 2014-ben igencsak sikeres volt a Huawei számára, legalábbis ez derül ki most közzétett eredményeiből. Az elmúlt évben 30 százalékkal nőtt a bevétele, a cég 12,2 milliárd dollárt kasszírozott be, ami rekordbevételt jelent, korábban ugyanis még sosem sikerült átlépniük a 10 milliárd dolláros határt.

E rekordbevételnek persze jól meghatározott „felelősei” is vannak: tavaly 138 millió hagyományos és okostelefont értékesítettek. Ez utóbbiakból 75 millió darabot adtak el, ami 45 százalékos növekedés 2013-hoz képest.

Az egyik legkelendőbb telefon: az Ascend P7
László Ferenc

A portfólió nagykutyája az Ascend P7 volt (erről a modellről itt olvashatnak részletesebben), amelyből csak az első félévben négymillió darab talált gazdára, az Ascend Mate 7-ből pedig kétmillió szerte a világon. A Honor modellek miatt sem kell szégyenkezni: 20 millión darabot értékesítettek.

Ami az idei évet illeti, a Huawei a high-end és a középkategóriás készülékekre akar összpontosítani, abban a reményben, hogy 100 millió darabot fog tudni majd eladni ezekből. Ismerve a cég kellemes árképzését, ezt egyáltalán nem tartjuk kizártnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!