szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Óriási piac a kínai, és úgy tűnik, a Samsungnak mindenféle, olykor megkérdőjelezhető eszközöket is be kell vetnie, hogy növelje piaci részesedését.

Meglepő értesülése jelent meg az egyik kínai oldalon. Állítólag egy pénteki, az új Galaxykat népszerűsítő sajtóesemény résztvevőinek közel fele, 500 ember valójában a Samsung által felbérelt, fizetett „rajongó” volt.

A toborzóknak, akik 3,20 dollárnak megfelelő összeget kaptak minden egyes „fake” rajongóért, 30 év alatti fiatalokat kellett gyűjteniük, akik diákoknak néztek ki. Ők, ha legalább egy órát maradtak az eseményen 4,80 dollárt kaptak. Azt kellett mondaniuk, hogy azért érdeklődnek az esemény iránt, mert Samsung-rajongók, és nagyon izgatják őket az új Galaxyk. Képeket is kellett készíteniük, és a dolog pikantériája, hogy rengeteg kép készült iPhone-nal.

László Ferenc

Állítólag arra is bérelt fel embereket a Samsung, hogy regisztráljanak névvel és talafonszámmal a Baidun a Samsung Galaxy oldalára, illetve a Baidu Tieba internetes fórumon is a Galaxyk mellett érveljenek.

A Samsung effajta, kissé ugyan megkérdőjelezhető igyekezete érthető: a tavalyi évben veszített piaci részesedéséből Kínában. A Kantar Worldpanel utolsó jelentése szerint tarol az iPhone Kímában, 27,6 százalékos piaci részesedéssel. A legnépszerűbb telefon az iPhone 6, majd a Xiaomi Redmi és az iPhone 6 Plus következik.

Frissítés: a Samsung azóta vizsgálatot folytatott, és nyilvánosságra hozta, hogy a bérrajongókkal kapcsolatos vádak teljességgel megalapozatlanok. A részletekről itt olvashatnak.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!