szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Remek ötlettel állt elő a Heinz ketchup marketinges csapata, de mivel csak két évre vették meg a nyereményjáték webcímét, idén tavasszal egy vicces vagy éppen kellemetlen sztori lett az eset vége.

A Heinz kreatív nyereményjátékának lényege az volt, hogy a vásárlók saját címkét tervezhettek maguknak, így személyre szabva a mártás flakonját. A promóció két éven át futott, egy saját weboldallal, melyre a flakonokon lévő QR-kódot leolvasva is el lehetett jutni. Mivel az akció tavaly véget ért, a márka marketingesei idénre már nem is foglalták le a szóban forgó webcímet.

Ekkor jött a képbe Daniel Korell, aki a The Local című német oldal beszámolója szerint idén májusban vásárolt a beragadt ketchup-készletből, majd az akció lejártát nem sejtve beolvasta telefonjával a ketchup csomagolásán lévő QR-kódot, ami azonban egy pornóoldalra vitt, a Heinz domainregisztrációjából felszabaduló címet ugyanis időközben lefoglalták mások.

Daniel Korell / Facebook

Korell a gyártó Facebook-oldalára posztolta képét, és arra panaszkodott, hogy a Heinz nem túl gyerekbarát. Szerint a vállalat igazán megtarthatta volna a címet addig, amíg kifutnak a fennmaradt készletek, ez tulajdonképpen fillérekbe került volna. (Néhány ezer forintnak megfelelő összegről van szó, ami egy ekkora cég promóciós büdzséjében észrevehetetlen tétel.)

Az eset következménye a legviccesebb: míg a Heinz elnézést kért és egy saját címkéjével ellátott ketchupot ajánlott fel a férfinak, addig a szóban forgó pornóoldal egy év ingyenes előfizetéssel ajándékozta meg.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!