Mint egy sci-fi filmben: így alakítja át virtuálissá a valóságot a Microsoft – videó
Mostanában nem ismer lehetetlent a Microsoft kutatói részlege, ha a virtuális vagy a kiterjesztett valóságról van szó.
hvg.hu
Május elején már láthattuk, mire képes a redmondi cég, amikor hosszas várakozás után végre bemutatták, mi mindent tud az általuk elkészített HoloLens szemüveg. Most egy újabb, a tudományos-fantasztikus filmek határát súroló fejlesztést mutattak be.
Microsoft Research
A Semantic Paint nevű projektben a fejlesztők az Xbox Kinect 3D-s kamerájának segítségével digitalizálták be a körülöttük lévő környezetet, ami ebben az esetben két asztalt és néhány széket jelentett. Bár ezt már korábban is meg tudták tenni, hatalmas újítás, hogy a látottakat feldolgozó szoftver egy kis segítséggel már képes elválasztani egymástól a tárgyakat.
A számítógép egy ilyen szkennelés során az először egy egészként érzékeli az egy térben lévő dolgokat, a felhasználó pedig valós időben érintheti meg ezeket, majd a nevüket kimondva el is nevezheti őket. Ilyen lehet például egy asztalra helyezett banán, amit a szoftver egyedül nem tudna elkülöníteni az asztallaptól. A végeredmény igen látványos, az elemeket ugyanis különböző színekkel jelölhetjük meg, a felcímkézés után pedig már az összes hasonló objektumot felismeri a gép.
A fejlesztők azt szeretnék, ha a szoftver később már magától is el tudná különíteni a tárgyakat, ekkor ugyanis alkalmas lesz olyan dolgok elvégzésére is, mint a gyengén látók navigálása.
Tovább aprítja az egykori akadémiai kutatóhálózatot a kulturális és a tudományos életben is hegemóniára törekvő kormányzat. Meglehet, hogy a humán tudományokkal foglalkozó intézetek megszűnnek, ha azokat végül valóban az ELTE-hez csatolják.