Érdekes, és szinte már az első pillanatától sikeres kampányt indított egy holland PR-cég: sajátos módon próbálja felhívni a netezők figyelmét a menekültügyi problémákra. A betagoogle.com oldalon egy olyan kép fogadja a látogatókat, mintha a Google kísérleti jövendőmondó oldalára tévedtek volna.

Azonban ahogy csak egyetlen karaktert is beír a keresőmezőbe a gyanútlan látogató, máris olyan kérdésekre egészíti ki (fel sem tett) kérdéseit a rendszer, amelyek a menekültek jövőjével kapcsolatosak.
Bármelyik kérdésre is kattint valaki, ilyen lesz az eredmény:

…azaz az oldal vállalja, hogy a jövőt nem tudja megmondani, és hogy egy „fake” oldalról van szó, viszont fel szeretnék hívni a figyelmet erre a nagyon is aktuális gondra, azaz arra, milyen jövő várhat a menekültekre. Egy linket is ad az ENSZ menekültügyi Hivatalához, ha valaki adakozni szeretne. Az oldalon egyébként képek és videók is megnézhetők a menekültekről, ehhez a Google-re irányítja át a látogatókat.
Egyébként az „igazi” Google is gyűjt adományokat a menekültek megsegítésére – több mint 10 millió euró összejött a nemes célra.