Ilyen kampányt még nem látott: együtt hirdetnek a konkurensek
Ritka az egyetértés egy iparág konkurens szereplői között, kivéve, ha maga az iparág van veszélyben. Valami ilyesmiről van szó az alábbi kampány esetében is.
hvg.hu
Nem tett jót a PC-iparnak a mobileszközök előretörése, évek óta stagnálásról, sőt visszaesésről lehet hallani az eladásom számát illetően, amit – derült ki az IDC és a Gartner legfrissebb felméréséből – még az ingyenes Windows 10 sem tudott megállítani.
Talán ezért is döntöttek úgy az iparág legnagyobbjai, hogy verseny ide vagy oda, összefognak: a Microsoft, az Intel, a HP, a Dell és a Lenovo egyaránt részt vesznek a „PC does whaaat?” (amit szabadon valahogy így fordíthatnánk: na ne, ezt a PC csinálja?) kampányban.
pcdoeswhat.com
A cél egyrészt, hogy megszólítsák, maguk felé fordítsák az Apple-hívőket, másrészt hogy rávegyék a 4-5 éves gépek tulajdonosait, hogy cseréljék le a masináikat egy új, Windows 10-et futtató gépre. Ez utóbbi célcsoport nem is kicsi, az Intel becslése szerint ugyanis mintegy 500 millió régebbi gép teljesít szolgálatot. A hirdetéscsokor igazán különleges, nemigen láthatunk olyat, hogy konkurens termékek szerepeljenek ugyanabban a spotban, azonban itt éppen ez történik.
A kampány a jövő hét elején indul a PC-piac felét lefedő Egyesült Államokban és Kínában, azonban már megnézhetők ízelítők belőle.
Két héten belüli döntést ígért, de két nap után lecsapott három iráni nukleáris létesítményre Donald Trump azzal a bombával, amellyel csak az USA rendelkezik. Azt találgatják, első és második elnöksége eddigi legnagyobb kockázatvállalását előre kiszámított módon, furfangosan tette, vagy kiszámíthatatlan szeszélyből.