szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Közel sem tökéletes, de az eddigi lehetőségeknél jóval többet nyújt a Facebook megújított keresője. Néhányan már használhatják is.

A Facebookon naponta 1,5 milliárd keresést indítanak a felhasználók, egy olyan keresőben, amelyik tulajdonképpen méltatlan egy ilyen kaliberű szolgáltatáshoz. Zuckerbergék 2013 elején indították el kísérleti módban a Graph Search nevű összetett keresőt, de ezt nemhogy mindenkire kiterjesztették volna, hanem valamiért teljesen lekapcsolták. A keresésért felelős csapat a háttérben persze azután sem unatkozott, és most elő is álltak fejlesztéseik egy részével. Míg a Graph Search emberek keresésére volt jó, a most megújított keresővel inkább a Facebookon közzétett tartalmakban lehet majd megtalálni dolgokat.

Az egyik újdonságot a személyre szabott keresési javaslatok jelentik: a Facebook a világban éppen történő események, az érdeklődési körünk és korábbi kereséseink alapján megpróbálja már a keresőszó begépelésekor kitalálni, hogy mire lehetünk kíváncsiak.

Facebook

A másik újdonság – melynek volt már előzménye – a bejegyzésekben való kereséshez kapcsolódik: ha valaki beír egy keresőszót, akkor a találati listában feltűnnek majd az adott kifejezést tartalmazó bejegyzések is. Itt természetesen rangsorol a Facebook, tehát az ismerőseink vonatkozó bejegyzései nagyobb eséllyel lesznek a találati lista elején, de fontos szempont még a találatok rendezésénél az adott posztok frissessége, illetve a bejegyzésnél mért felhasználói aktivitás (lájkolás, hozzászólás, továbbosztás) is.

Nem mellékes, hogy témák szerint is jobban lehet majd keresni, sőt konkrét cikk alapján is: gyorsan megnézhetjük majd, hogy egy-egy linkelt cikkel/oldallal/videóval (szóval bármilyen kívülről linkelt tartalommal kapcsolatban) milyen beszélgetés zajlik a Facebookon. A találatok sorba rendezésénél itt is fontos lesz, hogy a felhasználók mikre “ugranak rá” leginkább.

Az összes újítás esetében fontos, hogy a kereső természetesen csak az ismerőseink által velünk is megosztott tartalmakban keres, és persze azokban, melyeket valaki nyilvánosként tett közzé a Facebookon.

Az újfajta keresőt elsőként azok kapják meg – úgy asztali felületen, ahogy a mobilos alkalmazásokban –, akik amerikai angol nyelvű felületen használják a Facebookot. Ha értesülni szeretne, amikor már magyar nyelven is használhatja az új keresőt, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!