szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A szállodai televíziókról a legtöbb embernek valószínűleg ugyanaz a dolog ugrik be elsőként: egy sokcsatornás, nem túl modern készülék, amit csak ritkán kapcsol be a vendég, hiszen nem azért utazik el nyaralni, hogy egész nap a tévé előtt üljön. Ez utóbbi persze igaz is, a készülékek fejlődésének köszönhetően azonban ma már jóval fontosabb kellékei lehetnek a kényelmes ellátásnak, mint azt elsőre bárki is gondolná.

A síkképernyős, majd az okostelevíziók megjelenésével a készülékeknek egyre nagyobb szerep jutott a szállodaiparban. Míg korábban elsősorban a közösségi terekben információközlésre, a hotel szolgáltatásainak reklámozására, valamint a szálláshely presztízsének növelésére használták, ma már jóval több lehetőség van egy intelligens rendszer kiépítésében.

Köszön a tévé, aztán útba igazít

Ahogy a turizmus esetében minden szolgáltatónak, a hoteleknek és szállodáknak is elemi érdekük, hogy a vendég elégedett legyen, és úgy érezze, minden szolgáltatás csak érte van. Ennek egyik belépőkapuját jelenthetik a szobákban elhelyezett tévék.

Az eszközöket nem önmagukban, hanem egy komplex hálózathoz csatlakoztatva üzemeltetik, így a készülékek a rendszer telepítése után központilag is vezérelhetők. Ennek köszönhetően minden egyes vendéget személyre szabott kezdőképernyő és üzenet fogadhatja, az illető pedig a távirányítóval választhat a neki felkínált lehetőségek közül.

Pexels / Markus Spiske

Mivel a telepített rendszerben pontosan beállítható, hogy melyik szobának milyen szolgáltatás jár, ezek menedzselése egyszerű. A hagyományos értelemben vett tévézés például mindenhol az alapcsomag része, de az extra csatornákért már felárat kérhet a szálloda. A folyamat egyáltalán nem igényli élő munkaerő beavatkozását, hiszen a vendég magának intézhet mindent, az intelligens szállodai rendszer pedig automatikusan hozzácsapja a többletszolgáltatások értékét a kijelentkezéskor fizetendő számlához.

A szoba nagyképernyőjén keresztül emellett a városról és a környékről is kapható némi pluszinformációt: hová érdemes ellátogatni, mik a főbb látnivalók vagy épp milyen programok várják az embert a környéken.

Akkor húzzon bele

A telepített technológia ugyanakkor nemcsak a vendégek szórakoztatására és tájékoztatására alkalmas, a vendég-szállásadó kommunikációt is új szintre emeli. A klasszikus vicc (“Elnézést, ön kért ébresztést reggel 7-re? Akkor húzzon bele, mert már fél 10!”) érvényét veszíti, a vendégek ugyanis a rendszeren keresztül a televíziótól kérhetik az ébresztést is, de akár a szobaszerviz is megrendelhető így. Sőt, az intelligens rendszerel megoldható, hogy a vendég a tévén keresztül jelezze részvételi szándékát az esti vacsorán vagy adja le a rendelést az extra reggelire. Ezek kiszámlázásához pedig szintén nincs szükség emberi munkára, a tételek automatikusan íródnak a szoba számlájára.

Könnyített munkavégzés

A szállodai tévék a vendégek kiszolgálása mellett az ott dolgozók életét is megkönnyítheti. A takarítást, karbantartást vagy a talált tárgyak felcímkézését a készüléken keresztül is követni lehet, a központi adatbázisban pedig percre pontosan látni, melyik szobában milyen esemény történt.

A talált tárgyak leltározása egyúttal a vendégeknek is nagyobb kényelmes jelent, az elveszített holmit ugyanis a szokásosnál jóval könnyebben (és gyorsabban) lehet visszakeresni.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!