Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7","c_author":"hvg.hu","category":"gazdasag","description":"A Tisza Párt elnöke azt állította: a miniszterelnök arra utasította Nagy Márton nemzetgazdasági minisztert, hogy bocsásson ki 20 ezer letelepedési kötvényt, ami által 2000 milliárd forintnyi hitelhez jutna az ország. ","shortLead":"A Tisza Párt elnöke azt állította: a miniszterelnök arra utasította Nagy Márton nemzetgazdasági minisztert...","id":"20250412_magyar-peter-letelepedesi-kotveny-nagy-marton-orban-viktor","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/7336b8cc-50fe-4b1c-8a27-f17a455781a7.jpg","index":0,"item":"75b85ec6-d43d-46bd-aa14-e52b5d083094","keywords":null,"link":"/gazdasag/20250412_magyar-peter-letelepedesi-kotveny-nagy-marton-orban-viktor","timestamp":"2025. április. 12. 12:01","title":"Magyar Péter szerint Orbánék újra visszahoznák a letelepedési kötvényeket, hogy 2000 milliárd forintnyi hitelt vegyenek fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"930a4fa0-fcf4-4ccb-a363-0f7c152229a8","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Sommás véleményt mondott a Kossuth-díjas Nagy Feró a Tisza Párt EP-képviselőjéről, aki ellen tüntetést szervezett szombatra Bayer Zsolt. ","shortLead":"Sommás véleményt mondott a Kossuth-díjas Nagy Feró a Tisza Párt EP-képviselőjéről, aki ellen tüntetést szervezett...","id":"20250413_Nagy-Fero-Bayer-Zsolt-tuntetes-Kollar-Kinga-kulfoldi-pribek","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/930a4fa0-fcf4-4ccb-a363-0f7c152229a8.jpg","index":0,"item":"de66d8ad-7fc1-45bc-bddc-92df99ad0a3e","keywords":null,"link":"/itthon/20250413_Nagy-Fero-Bayer-Zsolt-tuntetes-Kollar-Kinga-kulfoldi-pribek","timestamp":"2025. április. 13. 11:44","title":"Nagy Feró szerint Kollár Kinga egy külföldi pribék, akit ő nem utál, de szerinte „nem Magyarországra való”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"005d258c-3c74-4b26-b9be-75e70d2bda69","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az ügyészség a saját megtakarításából fizeti az összeget.","shortLead":"Az ügyészség a saját megtakarításából fizeti az összeget.","id":"20250411_ugyesz-biro-berkompenzacio-husvet","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/005d258c-3c74-4b26-b9be-75e70d2bda69.jpg","index":0,"item":"5b626c99-dd76-4759-bc4b-1dfa57e7f602","keywords":null,"link":"/itthon/20250411_ugyesz-biro-berkompenzacio-husvet","timestamp":"2025. április. 11. 17:21","title":"Az ügyészek 800 ezer forintot kaptak bérkompenzációra, a bírók ennek a tizedét","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"0bb39cb7-e2be-4662-b72a-fcc22ec2eeb1","c_author":"MTI/hvg.hu","category":"elet","description":"Kópé megszeppenve fogadta a kíváncsi nőstényt, de hamar egymásra hangolódtak.","shortLead":"Kópé megszeppenve fogadta a kíváncsi nőstényt, de hamar egymásra hangolódtak.","id":"20250411_Svedorszagbol-kapott-part-Kope-a-maganyos-debreceni-gibbon-videoval","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/0bb39cb7-e2be-4662-b72a-fcc22ec2eeb1.jpg","index":0,"item":"0a5831c5-d21c-41c5-9aa2-555ec50a871d","keywords":null,"link":"/elet/20250411_Svedorszagbol-kapott-part-Kope-a-maganyos-debreceni-gibbon-videoval","timestamp":"2025. április. 11. 17:03","title":"Svédországból kapott párt Kópé, a magányos debreceni gibbon – videóval","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"530a6b5a-c457-428a-af88-ce65dd0db677","c_author":"Riba István","category":"360","description":"Bármikor volt szó atomfegyverekről, az amerikaiak és a franciák gyanakvással tekintettek egymásra. Charles de Gaulle francia elnök különutas nagyhatalmi politikájával elérte, hogy a lazuló amerikai védőerő közepette Európában Franciaországnak van az Egyesült Királyság mellett nukleáris arzenálja.","shortLead":"Bármikor volt szó atomfegyverekről, az amerikaiak és a franciák gyanakvással tekintettek egymásra. Charles de Gaulle...","id":"20250413_hvg-charles-de-gaulle-francia-atomprogram-elrettentes-doktrinaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/530a6b5a-c457-428a-af88-ce65dd0db677.jpg","index":0,"item":"63ed8455-2e8c-47ab-b37e-d22fe069ffcb","keywords":null,"link":"/360/20250413_hvg-charles-de-gaulle-francia-atomprogram-elrettentes-doktrinaja","timestamp":"2025. április. 13. 12:30","title":"Amikor a franciák komolyan vették a függetlenedést Amerikától: hogyan teremtett atomhatalmat De Gaulle Európa közepén?","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"fc4394f2-f225-4e64-8d82-f287cd5db581","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"Szerinte nagyon sokan vannak, akik orrbefogva, 100 unicummal, de mégis Magyarra szavaznak, mert most van esély leváltani Orbánt.","shortLead":"Szerinte nagyon sokan vannak, akik orrbefogva, 100 unicummal, de mégis Magyarra szavaznak, mert most van esély...","id":"20250412_Baranyi-Krisztina-Ha-nem-jott-volna-Magyar-Peter-lett-volna-mas-aki-osszehoz-egy-uj-nagy-ereju-ellenzeki-partot","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/fc4394f2-f225-4e64-8d82-f287cd5db581.jpg","index":0,"item":"7a0fcd9a-3fc8-4be0-81a2-d98cf7b36bc6","keywords":null,"link":"/itthon/20250412_Baranyi-Krisztina-Ha-nem-jott-volna-Magyar-Peter-lett-volna-mas-aki-osszehoz-egy-uj-nagy-ereju-ellenzeki-partot","timestamp":"2025. április. 12. 21:06","title":"Baranyi Krisztina: Ha nem jött volna Magyar Péter, lett volna más, aki összehoz egy új, nagy erejű ellenzéki pártot","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"b749d16f-1f0a-4763-bd67-1683c773517f","c_author":"Balla István","category":"elet","description":"A tavalyi MVM Dome-buli után most a Papp László Arénát töltötte csurig Pogány Induló.","shortLead":"A tavalyi MVM Dome-buli után most a Papp László Arénát töltötte csurig Pogány Induló.","id":"20250413_pogany-indulo-koncert-papp-laszlo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/b749d16f-1f0a-4763-bd67-1683c773517f.jpg","index":0,"item":"baeadeb6-c5cb-42bf-92e2-1fdc40ccba46","keywords":null,"link":"/elet/20250413_pogany-indulo-koncert-papp-laszlo","timestamp":"2025. április. 13. 12:04","title":"„Mi legyen ezután, a Puskás?” - Pogány Induló földbe döngölte az Arénát és kijelölte az új célt","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"10431d21-804e-45ff-91ae-b6e65eaf0a08","c_author":"hvg.hu/MTI","category":"vilag","description":"A jövő év első felében lehet a fellebbviteli tárgyalás.","shortLead":"A jövő év első felében lehet a fellebbviteli tárgyalás.","id":"20250411_marine-le-pen-fellebbezes","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/10431d21-804e-45ff-91ae-b6e65eaf0a08.jpg","index":0,"item":"405f9a23-7b6d-472c-9f40-ed0b2c79b68b","keywords":null,"link":"/vilag/20250411_marine-le-pen-fellebbezes","timestamp":"2025. április. 11. 18:09","title":"Benyújtotta a fellebbezését Marine Le Pen","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet egy kerékkel kevesebb? Erre a kérdésre ad választ ez a “pár” nélküli “kerékpár”. Egy egykerekű közlekedési eszköz, mellyel némi tanulást követően nem csak eljuthatunk A-ból B-be, de közben még jól is szórakozhatunk.
Egykerekezni többféleképpen is lehet, például úgy, hogy a normál biciklinknek menet közben a levegőbe kapjuk az első kerekét, és hátra terhelve, óvatosan egyensúlyozva gurulunk a hátsó keréken. Vagy eszünkbe juthat a leginkább cirkuszban látott egykerekű bicikli, mely lényegében mindössze egy kerékből, egy pedálból és egy ülésből áll. Ezen megoldások közös vonása, hogy elég sokat kell gyakorolnunk, hogy összejöjjön a produkció. De mi lenne, ha a kívánt siker eléréséhez szükséges időt a technológiai fejlesztések segítségül hívásával próbálnánk meg egy kicsit lecsökkenteni? Nos, esetünkben pontosan ez történt – teszten a legújabb egykerekű, a Ninebot One S2.
Honnan gurult ide?
László Ferenc
Ha önegyensúlyozó elektromos közlekedési eszközökről esik szó, akkor legtöbbünk agyán a jól ismert Segway márkanév villan át. Ezt az amerikai céget 2001-ben alapította Dean Kamen, aki úgy gondolta, hogy a kétkerekű Segway rövid időn belül forradalmasítani fogja a városi gyalogos közlekedést. Most már tudjuk, hogy erre végül is nem került sor, elsősorban az ilyen járművek magas ára miatt, de azért a két keréken guruló turistáknak köszönhetően a Segwaynek csak sikerült a modern nagyvárosi utcakép részévé válnia.
A több mint 400 iparági szabadalommal rendelkező amerikai cég néhány évvel ezelőtt még koppintással vádolta a kínai Ninebot mögött álló, elsősorban okostelefonjairól ismerhető Xiaomi áll. A kínai vállalat úgy zárta rövidre a hasonló vitákat, hogy tavaly felvásárolta a Segwayt. Az összeolvadástól függetlenül a két márkát nem olvasztották össze.
Jelen tesztalanyunk hivatalosan Ninebot One S2 névre hallgat, de azért ott figyel rajta a "by Segway" felirat is, hiszen ez utóbbi brand azért mégis csak erősebb, mint a Ninebot.
A minőségi és egyben méretes dobozban érkezett tesztkészülék mellé csak egy hálózati töltőt és némi leírást kaptunk, de ennél nincs is többre szükségünk. Csak egy dologra: első körben úgymond aktiválni kell az eszközt, melyet egy androidos vagy iOS szoftveres készülék, illetve vezeték nélküli Bluetooth kapcsolat segítségével tudunk megejteni – de erről majd egy kicsit később.
Felépítés
A 45x42x18 centiméteres One S2 felépítése roppant egyszerű: adott egy 14 col átmérőjű és 2,125 col széles biciklikerék (létezik 16 colos változat is), melyet lábaink között tartva elektromos meghajtás segítségével előre-hátra és balra-jobbra irányíthatunk. A kütyü mindkét oldaláról lehajtható egy-egy 13x17 centiméteres, érdesített felületű lap, amire ráléphetünk, és amin suhanás közben végig tartózkodunk. A kereket minden irányból csillogó felületű, kemény műanyag borítja, mely remekül bírja a kiképzést: a tesztünk során rengeteg kisebb-nagyobb ütést kapott az eszköz, de egyetlen repedés vagy törés sem keletkezett a felületén. Szakadó esőben vélhetően kevesen kívánnak egykerekűzni, mindenesetre jó dolog, hogy az IP54-es minősítés miatt a szemerkélő eső, a pocsolyák, a sár és a por sem igazán tud kárt tenni a technikában.
László Ferenc
Nem adja magát könnyen
Míg a kétkerekű Segway-ek és a már-már légdeszkaként funkcionáló hooverboardok esetében oldalirányban nem kell gondoskodni az egyensúlyozásról, addig az egyetlen kerékkel rendelkező Ninebot One S2-nél ezt a problémát nekünk magunknak kell megoldanunk. Az előre/hátra egyensúlyozást természetesen segíti az elektronika, minden másban azonban nekünk is komoly szerepet kell vállalnunk. Míg a kétkerekű riválisok esetében néhány perc alatt lényegében bárki számára garantált a sikerélmény, addig a One S2-vel sokat kell gyakorolni, hogy élvezetes legyen a suhanás. Ami előtt egyébként nem árt felvenni a megfelelő védőcuccokat (sisak, könyök- és térdvédők), hiszen vélhetően senki se szeretne törött végtaggal a kórházba sietni.
Az abszolút kezdőknek azt ajánlja a gyártó, hogy legalább néhány perc erejéig applikáljanak apró kitámasztókerekeket a kütyüre, de hát ilyet nem olyan egyszerű ám beszerezni. Ha ezen túlvagyunk, vagy csak simán átugorjuk, akkor jöhet az, hogy legalább 15-20 percig az egyik lábunkkal az egyik oldali lapra terhelve előre/hátra, illetve jobbra/balra terelgetjük a masinát. Ezután ajánlott megkérni valakit, hogy az immár két lábbal használt One S2 mellett vagy előtt haladva fogja a kezünket, de persze az első méterek megtételét egy korlát vagy betonpárkány is jelentősen megkönnyítheti. Megpróbálkozhatunk továbbá azzal, hogy a készüléket egyfajta spéci gördeszkaként használjuk: egyik lábunk a One S2 egyik oldalán, a másikkal pedig a földön hajtjuk magunkat.
László Ferenc
Tapasztalataink szerint az azonnali siker esélye lényegében teljesen kizárt – hacsak nem rendelkezünk artista előképzettséggel –. Nekünk néhány napos gyakorlással sikerült komolyabb eredményeket elérni. A kicsit is gyakorlottabbak már nagyon lazán pattannak fel egymás után az egyik majd pedig a lábukkal az egykerekűre. Az előredőlés a gázadással, a hátraterhelés pedig a fékezéssel egyenértékű, kanyarodni pedig úgy lehet, hogy az egyik lábunkkal jobban terhelünk mint a másikkal. Akár állóhelyzetben is tartózkodhatunk a ketyerén, azonban alapvetés, hogy a biciklizéshez hasonlóan itt is annál jobb az egyensúlyérzet, minél gyorsabban haladunk. A szélesebb kétkerekű társakhoz képest komoly előny, hogy az alig 38 centiméter széles egykerekűvel sokkal kevesebb helyet foglalunk és rendkívül szűk helyekre is begurulhatunk a segítségével.
Fokozatok
A meghajtásról egy 500 W teljesítményű elektromotor gondoskodik, mely két darab 155 Wh-s akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Egy teljes feltöltés mintegy 2,5-3 órányi időt vesz igénybe, és a gyártó garanciát vállal arra, hogy 500 töltést követően sem csökken a kapacitás a névérték 80 százaléka alá. Az üzemidő sok mindentől függ, mindenesetre 25-30 kilométer simán megtehető egy feltöltéssel. A maximum 15 fokos emelkedő leküzdésére képes One S2-t legfeljebb 120 kilogramm tömegű és 120-200 centiméter közötti magasságú emberek használhatják.
László Ferenc
A gyártó az óvatos duhajkodás pártján áll, amit jól bizonyít, hogy a maximális teljesítményt csak szép lassan, fokozatosan teszi elérhetővé. Aktiválás előtt 4 km/h a maximális sebesség, mely 7 km/h-ra nő az aktiválást követően, ha pedig az okostelefonunkon végignéztük az oktatóanyagot, akkor 12 km/h-ra emelkedik a legnagyobb tempó. Az abszolút csúcssebesség 24 km/h, amit az első 1 kilométer sikeres abszolválást követően tapasztalhatunk meg. A sima felületű utakat jobban kedveli a One S2, de mivel a gumija nem tömör, hanem bármikor egyszerűen felpumpálható, némi rugózásra azért számíthatunk. A 11,4 kilogramm tömegű eszközt a riválisoknál könnyebb szállítani, mivel a tetején egy praktikus hordfület helyeztek el a tervezők.
Alkalmazás
A telefonra/tabletre telepíthető Ninebot alkalmazás révén a már említett aktiváláson kívül számos egyéb feladat végrehajtható, így például akár manuálisan is megszabhatjuk segítségével a maximális sebességet. Az applikációban megadható, hogy az egykerekű oldalán elhelyezett számos LED-fény pontosan milyen színnel világítson, illetve féklámpa effektust is bekapcsolhatunk. Részletes információt nyerhetünk az akkumulátorokról, valamint beállíthatjuk, hogy felemelést detektálva a készülék automatikusan kikapcsolja magát. A készülék szoftverének frissítése is az app segítségével hajtható végre, ezenkívül pedig különböző ranglistákra is rápillanthatunk: akadnak olyan profik, akik heti 300 kilométert és összesen már több ezer kilométert egykerekűztek.
László Ferenc
Verdikt
+: élvezet vele gurulni, kompakt felépítés, jó menetteljesítmény, hosszú üzemidő, személyre szabhatóság az appban.
–: nincs azonnali sikerélmény, drága.
A Ninebot One S2 egy izgalmas és igen kompakt elektromos közlekedési/szórakozási eszköz, ami azonban – a kétkerekű társaitól eltérően – nem adja ingyen a sikert. Az élvezetes guruláshoz sokat kell gyakorolni, és bizony jó eséllyel nem ússzuk meg a kisebb-nagyobb eséseket. A One S2 egy olyan eszköz, melyben az emberi tényezőnek nagyobb szerepe van, mint a gépi segítségnek – ennek minden előnyével és hátrányával. A hivatalos hazai listaár 229 ezer forint, ami a kétkerekű Segway-ekhez képest mondhatni baráti, viszont a légdeszkák ennél jelentősen olcsóbbak.