Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"9cec6d6f-619f-4826-b76b-0968850132e4","c_author":"Balizs Benedek","category":"sport","description":"Fontos mérkőzések várnak Szoboszlai Dominikra a Liverpoolban és a válogatottban egyaránt, de nagy csatára készülnek férfi kéziseink és indul a Forma–1-es szezon is.","shortLead":"Fontos mérkőzések várnak Szoboszlai Dominikra a Liverpoolban és a válogatottban egyaránt, de nagy csatára készülnek...","id":"20250305_bajnokok-ligaja-nemzetek-ligaja-szoboszlai-dominik-liverpool-paris-saint-germain-magyar-labdarugo-valogatott-marco-rossi-kezilabda-europa-bajnoki-selejtezo-montenegro-formula-1-lewis-hamilton-charles-leclerc-max-verstappen-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9cec6d6f-619f-4826-b76b-0968850132e4.jpg","index":0,"item":"5ce0ea72-df04-4460-9fe0-401a94c3aee7","keywords":null,"link":"/sport/20250305_bajnokok-ligaja-nemzetek-ligaja-szoboszlai-dominik-liverpool-paris-saint-germain-magyar-labdarugo-valogatott-marco-rossi-kezilabda-europa-bajnoki-selejtezo-montenegro-formula-1-lewis-hamilton-charles-leclerc-max-verstappen-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 10:37","title":"Szoboszlairól szólhat a március, amely a magyar válogatottnak is sorsdöntő lesz","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd","c_author":"hvg360","category":"360","description":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","shortLead":"A politológus szerint nem valószínű, hogy az Egyesült Államok megvédené Európát. ","id":"20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56a8bb87-f221-48e2-b1b4-ca1e23d4b0cd.jpg","index":0,"item":"02b579a5-5de8-4fcb-9f69-6e174f8fdbed","keywords":null,"link":"/360/20250305_napszemle-gustav-gressel-europa-orosz-tamadas","timestamp":"2025. március. 05. 07:30","title":"Gustav Gressel: Moszkva akár már jövőre ráronthat valamelyik uniós tagállamra","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett a jogalkotónál. ","shortLead":"A főigazgató ezért a Szuverenitásvédelmi Hivatalhoz fordult, Lánczi Tamás pedig már törvénymódosítást is kezdeményezett...","id":"20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/e88813c2-b216-40a7-9378-ffb99d69240d.jpg","index":0,"item":"e7ad32c3-6843-4543-b3a3-c2845f6520b6","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_Schmidt-Maria-arra-hivatkozva-tagadna-meg-kozerdeku-adatok-kiadasat-hogy-azokat-kulfoldrol-finanszirozott-ujsag-igenyelte-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 10:46","title":"A Magyar Hang kérdéseket küldött Schmidt Máriának, aki arra hivatkozva nem válaszolna, hogy külföldről finanszírozzák az újságot, és így „külföldi szervezetekhez” kerülhetnek az adatok","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"dbfaea26-abd5-40cb-9585-e73234292373","c_author":"HVG","category":"itthon","description":"Az amerikai befolyásolást vizsgáló kormánybiztos találkozott az USAID-et átvizsgáló Peter Maroccóval. Az Atlantic szerint az összes magyar program adatát lekérte az amerikai megbízott.","shortLead":"Az amerikai befolyásolást vizsgáló kormánybiztos találkozott az USAID-et átvizsgáló Peter Maroccóval. Az Atlantic...","id":"20250305_usaid-szerzodes-felmondas-laszlo-andras-usa-ebx","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/dbfaea26-abd5-40cb-9585-e73234292373.jpg","index":0,"item":"ac1c13fe-ff60-4196-a341-40a67a3ed238","keywords":null,"link":"/itthon/20250305_usaid-szerzodes-felmondas-laszlo-andras-usa-ebx","timestamp":"2025. március. 05. 16:40","title":"Már Amerikában kutat László András a magyar USAID-pénzek után, egyből fel is mondták az összes Magyarországot érintő szerződést","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"9b7b635c-dd31-4542-8de5-677a46033c07","c_author":"HVG","category":"kkv","description":"A Nitrogénművek 3,5 évvel meghosszabbítaná májusban lejáró 200 millió eurónyi kötvényeinek futamidejét. Erről egyeztet a befektetőkkel, fizetni ugyanis májusban nem fog tudni.","shortLead":"A Nitrogénművek 3,5 évvel meghosszabbítaná májusban lejáró 200 millió eurónyi kötvényeinek futamidejét. Erről egyeztet...","id":"20250305_A-Nitrogenmuvek-a-kormany-buntetoadojara-mutogat-Jol-all-a-ceg-csak-nincs-penze","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/9b7b635c-dd31-4542-8de5-677a46033c07.jpg","index":0,"item":"5a0089fd-cf89-4cd0-992e-f47c68a951d6","keywords":null,"link":"/kkv/20250305_A-Nitrogenmuvek-a-kormany-buntetoadojara-mutogat-Jol-all-a-ceg-csak-nincs-penze","timestamp":"2025. március. 05. 08:27","title":"A Nitrogénművek a kormány „büntetőadójára” mutogat – „Jól áll a cég, csak nincs pénze”","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"361ed5cd-973a-48a7-87a8-6e7c574fe13f","c_author":"HVG","category":"tudomany","description":"Mesterséges intelligenciára épülő keresési funkcióval bővül a Google, az újdonság leginkább a ChatGPT Searchre adott válaszként értelmezhető.","shortLead":"Mesterséges intelligenciára épülő keresési funkcióval bővül a Google, az újdonság leginkább a ChatGPT Searchre adott...","id":"20250306_google-kereso-ai-mode-mesterseges-intelligencia-uj-funkcio","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/361ed5cd-973a-48a7-87a8-6e7c574fe13f.jpg","index":0,"item":"755027dd-898a-476d-b159-c0d6836d07eb","keywords":null,"link":"/tudomany/20250306_google-kereso-ai-mode-mesterseges-intelligencia-uj-funkcio","timestamp":"2025. március. 06. 13:03","title":"Szintet lép a Google: itt a teljesen új keresés, amivel a ChatGPT-t is legyűrné","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3d631eb4-2967-431e-b475-8f38ab7c4cc8","c_author":"MTI","category":"sport","description":"A Bayer München kapusa „szép lassan öregszik”.","shortLead":"A Bayer München kapusa „szép lassan öregszik”.","id":"20250306_manuel-neuer-golorom-serules-bajnokok-ligaja","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3d631eb4-2967-431e-b475-8f38ab7c4cc8.jpg","index":0,"item":"09e53513-219b-44fc-8a08-85a16bc7072c","keywords":null,"link":"/sport/20250306_manuel-neuer-golorom-serules-bajnokok-ligaja","timestamp":"2025. március. 06. 14:03","title":"Gólörömbe sérült bele Manuel Neuer, egyelőre nem tudni, mennyit kell kihagynia","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"126b2c57-907b-435e-90c0-f26e9ff42a6f","c_author":"Lengyel Tibor","category":"360","description":"A Nemzeti Lovas Stratégia kidolgozása után a fideszes Horváth László kormánybiztosként nem kisebb feladatot kapott Orbán Viktortól, mint a kábítószer-kereskedelem felszámolását. Ez ugyanúgy kudarcra van ítélve, mint a Fidesz-kormány korábbi célkitűzése, hogy 2020-ra drogmentessé teszi Magyarországot. Még jó, hogy a miniszterelnök sem gondolja komolyan, de közeleg a választási kampány. ","shortLead":"A Nemzeti Lovas Stratégia kidolgozása után a fideszes Horváth László kormánybiztosként nem kisebb feladatot kapott...","id":"20250306_Orban-herbal-haboru-drogugyi-kormanybiztos","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/126b2c57-907b-435e-90c0-f26e9ff42a6f.jpg","index":0,"item":"7c9143e4-1d23-4bc3-82f6-28dc2845f624","keywords":null,"link":"/360/20250306_Orban-herbal-haboru-drogugyi-kormanybiztos","timestamp":"2025. március. 06. 13:01","title":"Orbán herbálháborúja: csak kábítás a drogellenes kormánybiztos bevetése","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Lehet egy kerékkel kevesebb? Erre a kérdésre ad választ ez a “pár” nélküli “kerékpár”. Egy egykerekű közlekedési eszköz, mellyel némi tanulást követően nem csak eljuthatunk A-ból B-be, de közben még jól is szórakozhatunk.
Egykerekezni többféleképpen is lehet, például úgy, hogy a normál biciklinknek menet közben a levegőbe kapjuk az első kerekét, és hátra terhelve, óvatosan egyensúlyozva gurulunk a hátsó keréken. Vagy eszünkbe juthat a leginkább cirkuszban látott egykerekű bicikli, mely lényegében mindössze egy kerékből, egy pedálból és egy ülésből áll. Ezen megoldások közös vonása, hogy elég sokat kell gyakorolnunk, hogy összejöjjön a produkció. De mi lenne, ha a kívánt siker eléréséhez szükséges időt a technológiai fejlesztések segítségül hívásával próbálnánk meg egy kicsit lecsökkenteni? Nos, esetünkben pontosan ez történt – teszten a legújabb egykerekű, a Ninebot One S2.
Honnan gurult ide?
László Ferenc
Ha önegyensúlyozó elektromos közlekedési eszközökről esik szó, akkor legtöbbünk agyán a jól ismert Segway márkanév villan át. Ezt az amerikai céget 2001-ben alapította Dean Kamen, aki úgy gondolta, hogy a kétkerekű Segway rövid időn belül forradalmasítani fogja a városi gyalogos közlekedést. Most már tudjuk, hogy erre végül is nem került sor, elsősorban az ilyen járművek magas ára miatt, de azért a két keréken guruló turistáknak köszönhetően a Segwaynek csak sikerült a modern nagyvárosi utcakép részévé válnia.
A több mint 400 iparági szabadalommal rendelkező amerikai cég néhány évvel ezelőtt még koppintással vádolta a kínai Ninebot mögött álló, elsősorban okostelefonjairól ismerhető Xiaomi áll. A kínai vállalat úgy zárta rövidre a hasonló vitákat, hogy tavaly felvásárolta a Segwayt. Az összeolvadástól függetlenül a két márkát nem olvasztották össze.
Jelen tesztalanyunk hivatalosan Ninebot One S2 névre hallgat, de azért ott figyel rajta a "by Segway" felirat is, hiszen ez utóbbi brand azért mégis csak erősebb, mint a Ninebot.
A minőségi és egyben méretes dobozban érkezett tesztkészülék mellé csak egy hálózati töltőt és némi leírást kaptunk, de ennél nincs is többre szükségünk. Csak egy dologra: első körben úgymond aktiválni kell az eszközt, melyet egy androidos vagy iOS szoftveres készülék, illetve vezeték nélküli Bluetooth kapcsolat segítségével tudunk megejteni – de erről majd egy kicsit később.
Felépítés
A 45x42x18 centiméteres One S2 felépítése roppant egyszerű: adott egy 14 col átmérőjű és 2,125 col széles biciklikerék (létezik 16 colos változat is), melyet lábaink között tartva elektromos meghajtás segítségével előre-hátra és balra-jobbra irányíthatunk. A kütyü mindkét oldaláról lehajtható egy-egy 13x17 centiméteres, érdesített felületű lap, amire ráléphetünk, és amin suhanás közben végig tartózkodunk. A kereket minden irányból csillogó felületű, kemény műanyag borítja, mely remekül bírja a kiképzést: a tesztünk során rengeteg kisebb-nagyobb ütést kapott az eszköz, de egyetlen repedés vagy törés sem keletkezett a felületén. Szakadó esőben vélhetően kevesen kívánnak egykerekűzni, mindenesetre jó dolog, hogy az IP54-es minősítés miatt a szemerkélő eső, a pocsolyák, a sár és a por sem igazán tud kárt tenni a technikában.
László Ferenc
Nem adja magát könnyen
Míg a kétkerekű Segway-ek és a már-már légdeszkaként funkcionáló hooverboardok esetében oldalirányban nem kell gondoskodni az egyensúlyozásról, addig az egyetlen kerékkel rendelkező Ninebot One S2-nél ezt a problémát nekünk magunknak kell megoldanunk. Az előre/hátra egyensúlyozást természetesen segíti az elektronika, minden másban azonban nekünk is komoly szerepet kell vállalnunk. Míg a kétkerekű riválisok esetében néhány perc alatt lényegében bárki számára garantált a sikerélmény, addig a One S2-vel sokat kell gyakorolni, hogy élvezetes legyen a suhanás. Ami előtt egyébként nem árt felvenni a megfelelő védőcuccokat (sisak, könyök- és térdvédők), hiszen vélhetően senki se szeretne törött végtaggal a kórházba sietni.
Az abszolút kezdőknek azt ajánlja a gyártó, hogy legalább néhány perc erejéig applikáljanak apró kitámasztókerekeket a kütyüre, de hát ilyet nem olyan egyszerű ám beszerezni. Ha ezen túlvagyunk, vagy csak simán átugorjuk, akkor jöhet az, hogy legalább 15-20 percig az egyik lábunkkal az egyik oldali lapra terhelve előre/hátra, illetve jobbra/balra terelgetjük a masinát. Ezután ajánlott megkérni valakit, hogy az immár két lábbal használt One S2 mellett vagy előtt haladva fogja a kezünket, de persze az első méterek megtételét egy korlát vagy betonpárkány is jelentősen megkönnyítheti. Megpróbálkozhatunk továbbá azzal, hogy a készüléket egyfajta spéci gördeszkaként használjuk: egyik lábunk a One S2 egyik oldalán, a másikkal pedig a földön hajtjuk magunkat.
László Ferenc
Tapasztalataink szerint az azonnali siker esélye lényegében teljesen kizárt – hacsak nem rendelkezünk artista előképzettséggel –. Nekünk néhány napos gyakorlással sikerült komolyabb eredményeket elérni. A kicsit is gyakorlottabbak már nagyon lazán pattannak fel egymás után az egyik majd pedig a lábukkal az egykerekűre. Az előredőlés a gázadással, a hátraterhelés pedig a fékezéssel egyenértékű, kanyarodni pedig úgy lehet, hogy az egyik lábunkkal jobban terhelünk mint a másikkal. Akár állóhelyzetben is tartózkodhatunk a ketyerén, azonban alapvetés, hogy a biciklizéshez hasonlóan itt is annál jobb az egyensúlyérzet, minél gyorsabban haladunk. A szélesebb kétkerekű társakhoz képest komoly előny, hogy az alig 38 centiméter széles egykerekűvel sokkal kevesebb helyet foglalunk és rendkívül szűk helyekre is begurulhatunk a segítségével.
Fokozatok
A meghajtásról egy 500 W teljesítményű elektromotor gondoskodik, mely két darab 155 Wh-s akkumulátorból nyeri a működéséhez szükséges energiát. Egy teljes feltöltés mintegy 2,5-3 órányi időt vesz igénybe, és a gyártó garanciát vállal arra, hogy 500 töltést követően sem csökken a kapacitás a névérték 80 százaléka alá. Az üzemidő sok mindentől függ, mindenesetre 25-30 kilométer simán megtehető egy feltöltéssel. A maximum 15 fokos emelkedő leküzdésére képes One S2-t legfeljebb 120 kilogramm tömegű és 120-200 centiméter közötti magasságú emberek használhatják.
László Ferenc
A gyártó az óvatos duhajkodás pártján áll, amit jól bizonyít, hogy a maximális teljesítményt csak szép lassan, fokozatosan teszi elérhetővé. Aktiválás előtt 4 km/h a maximális sebesség, mely 7 km/h-ra nő az aktiválást követően, ha pedig az okostelefonunkon végignéztük az oktatóanyagot, akkor 12 km/h-ra emelkedik a legnagyobb tempó. Az abszolút csúcssebesség 24 km/h, amit az első 1 kilométer sikeres abszolválást követően tapasztalhatunk meg. A sima felületű utakat jobban kedveli a One S2, de mivel a gumija nem tömör, hanem bármikor egyszerűen felpumpálható, némi rugózásra azért számíthatunk. A 11,4 kilogramm tömegű eszközt a riválisoknál könnyebb szállítani, mivel a tetején egy praktikus hordfület helyeztek el a tervezők.
Alkalmazás
A telefonra/tabletre telepíthető Ninebot alkalmazás révén a már említett aktiváláson kívül számos egyéb feladat végrehajtható, így például akár manuálisan is megszabhatjuk segítségével a maximális sebességet. Az applikációban megadható, hogy az egykerekű oldalán elhelyezett számos LED-fény pontosan milyen színnel világítson, illetve féklámpa effektust is bekapcsolhatunk. Részletes információt nyerhetünk az akkumulátorokról, valamint beállíthatjuk, hogy felemelést detektálva a készülék automatikusan kikapcsolja magát. A készülék szoftverének frissítése is az app segítségével hajtható végre, ezenkívül pedig különböző ranglistákra is rápillanthatunk: akadnak olyan profik, akik heti 300 kilométert és összesen már több ezer kilométert egykerekűztek.
László Ferenc
Verdikt
+: élvezet vele gurulni, kompakt felépítés, jó menetteljesítmény, hosszú üzemidő, személyre szabhatóság az appban.
–: nincs azonnali sikerélmény, drága.
A Ninebot One S2 egy izgalmas és igen kompakt elektromos közlekedési/szórakozási eszköz, ami azonban – a kétkerekű társaitól eltérően – nem adja ingyen a sikert. Az élvezetes guruláshoz sokat kell gyakorolni, és bizony jó eséllyel nem ússzuk meg a kisebb-nagyobb eséseket. A One S2 egy olyan eszköz, melyben az emberi tényezőnek nagyobb szerepe van, mint a gépi segítségnek – ennek minden előnyével és hátrányával. A hivatalos hazai listaár 229 ezer forint, ami a kétkerekű Segway-ekhez képest mondhatni baráti, viszont a légdeszkák ennél jelentősen olcsóbbak.