szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Megkezdődött az újgenerációs Airbus 380 és Boeing 777-300ER repülőgépek szállítása az Emirates-hez. Az első új típusú A380-as, a 85. A380-asként ebben a hónapban érkezett a légitársaság flottájába, de novemberre várják még generációjából elsőként egy Boeing 777-300ER szállítását is, felső kategóriájú Business osztályú ülésekkel és további újításokkal.

A légitársaság közlése szerint az Onboard Lounge és a First osztályon található fedélzeti Shower Spa mellett az újgenerációs Emirates A380-388Q számos új funkcióval, többek között továbbfejlesztett üléskonfigurációval rendelkezik. Ez az első az ebben a pénzügyi évben várt hét repülőgépből, ezen felül további 51-et rendelt az Emirates. A személyzeti pihenő áthelyezésével 25-tel több ülésnek jutott hely az Economy osztályon, a bővítés így összesen 426 utas fogadását teszi lehetővé az alsó szinten. A First és Business osztályú ülések száma 14, illetve 76 marad.

©

A számos újítás mellett még elegánsabb designt kapott a Business osztály: a plafon megemelésével tágasabb és pazarabb térben élvezhetik a repülést az utasok. Az Emirates újgenerációs A380-asán a középső folyosókra kerültek a 28%-kal megnövelt fejfeletti tárolók.

Az Airbus 380-as új generációja a tervek szerint több hosszútávú útvonalat teljesít majd.

A Boeing 777-300ER új generációja

Az Emirates az új Boeing 777-300ER típus érkezését november végétől várja. Ez lesz az első a hatból ebben a pénzügyi évben, amelyet további 27 darab B777-es követ. Az új repülőgépen a továbbfejlesztett Business osztályú ülések vízszintesig döntve 78 inch (kb. 198 cm) hosszúságú ággyá alakíthatók, egy minibárral és az iparág legnagyobb, 58 centiméter átmérőjű fedélzeti képernyőjével kiegészülve.

Az Economy osztályon az üléskonfiguráció újítása mellett az utastérbe két további ülés került, amellyel az osztály teljes befogadóképessége 306-ra növekedett. A First és a Business osztály üléseinek száma 8, illetve 42 maradt.

©

Friss megjelenést kaptak a Boeing 777-esek mosdói is: a fa kivitel és a világítás megnövelése mellett az oldalfali panel is új designnal bír.

Az üzemanyag-takarékos repülőgépektől megnövekedett környezeti teljesítményt várnak, amellyel 2%-kal alacsonyabb lesz az üzemanyag felhasználásuk.

Wifi és tévé

Miután az Emirates az utolsó A330-as és A340-es repülőgépét is nyugdíjazta, teljes flottája A380-as és B777-esekből áll. Ennek köszönhetően a repülés közben elérhető szórakozási lehetőségek teljes körűen működnek, a díjnyertes ice fedélzeti szórakoztatórendszer 2600 csatorna közötti választási lehetőséget ad az utasok kezébe.

Jelenleg az Emirates flottájának 85%-a rendelkezik wifivel a fedélzeten, beleértve az összes A380-ast. Emellett 108 repülőgépen élő műsorok is elérhetők, kilenc sport- és hírcsatornával.

Mivel hosszútávú utazásuk során az Emirates utasainak közel 90%-a csatlakozik a wifihez – és egyébként általánosságban is igaz: 10-ből 9 repülőre ülő utas a netkapcsoalt alapján is választ járatot –, a légitársaság folytatja az ezzel kapcsolatos fejlesztéseket havonta egyre több wifivel és élő tévéadással rendelkező repülőgép biztosításával.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!