Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Új beruházások indultak a kapacitásbővítés, a digitális fejlesztés, illetve a fenntarthatósággal kapcsolatos kezdeményezések terén a Legónál. Van miből, a tavalyi évben bevételi rekordot döntöttek.

Az egy évvel korábbinál 6 százalékkal több, 37,9 milliárd dán koronás bevételt jelentett billundi sajtótájékoztatóján a Lego. Ez az eddigi legnagyobb bevétel a cég 85 éves történelmében. A vállalat ebből 9,4 milliárd koronát könyvelhetett el nyereségként.

A tavalyi év legnagyobb számban gyártott eleme az 1x2-es lapos lego volt, 2 764 000 000 darabot készítettek belőle.

A pénzügyi siker egyik lábaként a korábbi szériák új készletei mellett a virtuális és fizikai játékot kombináló Nexo Knights sorozatot is megnevezte Bali Padda, a vállalat vezérigazgatója. (Ezek a figurák a szőnyegről beemelhetők egy telefonos játékalkalmazásba, erről itt olvashat bővebben.)

A Lego szeptemberben megnyíló billundi látogatóközpontjában elhangzott bejelentés szerint a vállalat idén több olyan újdonság bevezetésére is készül, amelyek elmossák a virtuális és fizikai játék közötti határokat. Ennek egyike a néhány országban már elérhető, 840 ezer felhasználóval futó, Lego Life közösségi háló, melyről a projektet vezető Rob Lowe a HVG-nek elmondta, hogy már tervben van a magyarországi megnyitás is. Szintén ezekhez a fejlesztésekhez sorolható a Minecrafthoz hasonló virtuális építkezést lehetővé tévő Lego Worlds játék, valamint a programozást és a hagyományos építést kombináló Lego Boost termékvonal.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!