Balogh Csaba
Balogh Csaba
Tetszett a cikk?

Vagy hazudnak a BKK és a T-Systems vezérigazgatói, vagy napokon át egyáltalán nem voltak képben a két vállalat közös gyermekeként megszületett e-jegyrendszer témájában.

Ugyanakkor a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el.

Ez olvasható annak a közleménynek a végén, melyet napok hallgatását megtörve péntek estére sikerült összehoznia a vállalatnak. Az állítás, miszerint a vezérigazgatók csak most, a médiában megjelent nyilatkozatokból értesültek arról, hogy a gyanúsított jó szándékkal járt el, valószínűleg nem igaz. A biztonsági rést bejelentő fiatal ugyanis a BKK+T-Systems közleménye előtt több mint egy héttel, július 14-én délután megírta a BKK-nak a hétfő óta az internet minden szegletét bejárt levelet.

Nem valószínű, de elméletileg lehetséges az az opció is, miszerint a BKK és a T-Systems vezérigazgatói csak a médiából és csak az elmúlt órákban értesültek a jó szándékról. Ha ez így van, akkor viszont érdekes kérdéseket vet fel, hogy a két vezérigazgató kedden például úgy tartott sajtótájékoztatót, hogy nem ismerték az ügy részleteit. Illetve már az is furcsa lenne, hogy napokon át nem is tájékozódtak a témában.

Felmerül ugyanakkor a “BKK és a T-Systems Magyarország közös állásfoglalásaként” kiadott, a BKK által kiküldött közleményt összeállító kommunikációs csapat hozzáállása is. Az idézet PR-mondat leírói és engedélyezői ugyanis, úgy tűnik, nem nézik elég okosnak az embereket ahhoz, hogy észleljék, kilóg a lóláb.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

MTI / hvg.hu Tech

Lényegében lehülyézett több százezer magyart a BKK vezérigazgatója

Rendszerszintű kibertámadásokról beszél a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a múlt csütörtökön elindított online jegy- és bérletvásárlási rendszerrel kapcsolatban. A BKK illetékesei láthatóan álomvilágban élnek, a sajtótájékoztatón tulajdonképpen beismerték: nem is gondoltak rá, hogy 2017-ben valaki “bántana” egy rendszert. Aki pedig nem tudja elég jól használni az elektronikus bérlethez a telefonját, az vessen magára. A BKK álláspontja szerint az okos megoldások csak az okos embereknek valók.