szerző:
hvg.hu

A világ legértékesebb márkájáról, legnagyobb nyereséget termelő cégéről, az Apple-ről beszélünk, azonban létezik olyan diagram, amelyik egy komoly problémát mutat a cégnél.

Többek között a Business Insider tette közzé a Guggenheim Securities diagramját, amelyik egy fontos, az Apple-t érintő problémára világít rá: a bevételnövekedés hiányára.

A diagramot vizsgálva kiderül, hogy 2016-ban már csak két területen tudtak bevételnövekedést elérni az előző évhez képest, a szolgáltatásoknál és az egyéb termékeknél (azaz nem az iPhone, iPad, Mac triónál), ráadásul ezek közül is csak a szolgáltatásoknál (iTunes, appok, tartalom) látható szignifikáns növekedés.

©

Persze az új iPhone-ok, elsősorban a jubileumi iPhone nagy bevételnövekedést hozhat, azonban ez – véli a ZDNet – nem jelent hosszú távú megoldást. Csak rövid távú nyereségről van ugyanis szó, ráadásul az Apple teljesen kiszolgáltatott (lesz) az iPhone-nak, mivel jelenleg semmi igazán új nincs a tarsolyukban.

Ez pedig – idézi a ZDNet a Guggenheim Securities szakértőjét – nagy hátrányt jelent az Apple-nek az olyan riválisokkal szemben, mint az Alphabet (Google) vagy a Facebook. Ez utóbbiak egyébként szépen profitálhatnak a hirdetésekből is (amelyeket elvisel a felhasználó, hiszen ingyen kapja a termékeket), az Apple eszközeiért viszont már fizettek (nem is keveset), így ugyancsak meg kell indokolni a plusz költségeket, kellemetlenségeket.

Az Apple-nél talán az AR (ARKit) és a kizárólagos tévétartalmak streamelése jelenthet további bevételforrást. Viszont az AR esetében inkább olyan funkciókat kell fejleszteni, amelyek jobbá teszik a kiterjesztett valóságot a konkurensek megoldásánál, mert az a szlogen, hogy a „tömegeknek hozzuk el az AR-t”, kicsit megmosolyogtató egy több mint ezer dolláros okostelefon esetében.

 

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!