szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Ahogy az autózást, úgy az utasszállító repülők világát is alaposan átalakíthatja az elektromos meghajtás. A fejlesztés már elkezdődött – idehaza is.

A gép a legnagyobb csendben gurul a futópályára, és zajtalanul száll fel. Az út során semmi zúgás, ami megzavarná a pihenést. Ilyen lehet néhány évtizeden belül a polgári repülés. Az autógyártás után a repülőgépipart is elérte az elektromos forradalom. Az első nulla károsanyag-kibocsátású kisrepülőgépek már most bontogatják szárnyaikat, a nagyobb utasszállítókra azonban még várni kell.

A Szilícium-völgy egy startupja, a tavaly alapított Wright Electric igen ambiciózus terve, hogy tíz éven belül megépíti az első olyan elektromos meghajtású utasszállító gépet, amely képes elrepülni Londontól például Párizsig, Brüsszelig, Kölnig. A tervek szerint gép 220 utassal tenné meg ezt a távot. Egy méretes repülőgépet, több száz embert és a csomagjaikat villanymotorral mozgatni nem kis teljesítmény. A Wright Electric terve azonban komoly; a fejlesztésbe az egyik brit fapados légitársaság, az EasyJet is beszállt.

Hogy a Budapestre is repülő légitársaság mennyire komolyan gondolja a dolgot – illetve hogy milyen időtávlatban várható a forradalom érkezése –, azt jól mutatja, hogy az EasyJet már 10 éven belül használni kívánja az elektromos utasszállítókat.

Az utasszállító e-repülőgépek aktuális fejlesztéseiről – köztük egy magyar szállal – bővebben olvashat a HVG hetilap e heti számának Tech + tudomány rovatában.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!