szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube szeretné kiszűrni azokat a csatornákat, amelyek nem minőségi tartalmat gyártanak a platformra, így két komoly kritériumnak is meg kell felelnie a jövőben annak, aki pénzt akar keresni a videóival.

Annak, hogy valaki pénzt keressen a YouTube-ra feltöltött videóival, több módját is ismerjük (ezeket ebben a cikkünkben foglaltuk össze), ám a legáltalánosabb módszer az, hogy valaki a videója alatt megjelenő hirdetések bevételeiből részesül. Ehhez nem kell mást tenni, mint jelentkezni a YouTube Partnerprogramba, ami után egy héten belül elbírálják a felhasználó jelentkezését. Ehhez az egyik fő kritérium, hogy legalább 10 ezer megtekintéssel rendelkezzen a csatorna.

Az utóbbi időben azonban változott valami: azok, akik tavaly december környékén jelentkeztek a programba, azt tapasztalhatták, hogy a folyamat rendkívül lelassult. Most az is kiderült, miért.

A YouTube fejlesztői szerdán bejelentették, változtatnak a Partnerprogramba való jelentkezés feltételein, hogy kiszűrjék azokat a csatornákat, amelyek valódi tartalom helyett olyan anyagokat töltenek fel, amelyek vonzzák a kattintásokat, ezzel játszva ki a 10 ezer megtekintés limitét. Ők ugyanis a YouTube szerint azoktól az alkotóktól veszik el a pénzt, amelyek valódi, minőségi tartalmat gyártanak a platformra.

A YouTube ezért mostantól a 10 ezer megtekintés helyett azt fogja megnézni, hogy:

  • 1000 feliratkozója legyen a csatornának, illetve, hogy
  • a vizsgálat időpontját megelőző 12 hónapban legalább 4000 óra legyen a csatornán lévő videók összmegtekintési ideje.

A YouTube a szigorítást visszamenőlegesen is bevezeti. Mindez azt jelenti, hogy annak a csatornának, amely február 20-ig nem felel meg a fenti két kritériumnak, automatikusan kizárják a Partnerprogramból, vagyis nem kap tovább bevételt a reklámok után. Mindez nem végleges: amint eléri az 1000 feliratkozót és a 4000 óra megtekintést, automatikusan elindul a csatlakozási kérelem, és ha megfelel a feltételeknek, már csatlakozhat is.

hvg.hu

Persze az új feltételek felállításának van egy másik aspektusa is. Novemberben ugyanis óriási botrányt kavart egy cikk, amelyből kiderült, hogy az elméletileg gyerekeknek szánt, és a YouTube algoritmusa által is leellenőrzött videók valójában súlyosan ártalmasak a gyerekekre nézve. A hirdetők a hír hallatára elkezdték elhagyni a YouTube-ot, így az oldal egy 10 ezer fős moderátorhadsereget állított fel a káros tartalmak kiszűrésére.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

hvg.hu Tech

Naponta (!) 2 órát YouTube-oznak a magyar fiatalok, és most az is kiderült, kiket néznek

A 10 és 29 év közötti fiatalok 96 százaléka rendszeresen néz YouTube-videókat, saját bevallásuk szerint átlag napi 2 órát töltenek a videómegosztón. A legtöbb időt a 10-15 évesek fordítják YouTube-csatornák követésére, 22 százalékuk napi 4 óránál többet szán videónézésre – derült ki a SAKKOM Interaktív reprezentatív influencer kutatásából, melyet a Gemiusszal közösen végeztek. Az influencereket nemcsak nézik, de hatásukra vásárolnak is: minden harmadik fiatal vett már meg vagy próbált ki valamit miattuk.