szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A YouTube szerdán jelentette be, szigorít a monetizációs feltételeken, így mostantól nem kaphat tőlük akárki pénzt. A feltételeik azonban nem teljesíthetetlenek.

Az utóbbi évek egyik legnagyobb változtatását jelentette be szerdán a YouTube, miután kiderült: a jövőben az eddigieknél jóval szigorúbb feltételeknek kell megfelelniük azoknak, akik szeretnének pénzt keresni a videóik feltöltésével. (Vannak ugyanis más lehetőségek is, ezekről itt írtunk korábban.)

A változtatás csak február 20-tól lép életbe, ám az már most látszik, sok kisebb csatorna is bukhatja eddigi szerényebb bevételeit. Korábban ugyanis elég volt "csak" 10 ezer megtekintés a csatornán, bő egy hónap múlva viszont már 1000 feliratkozóra, valamint az utolsó 12 hónapban 4000 óra megtekintésre lesz szükség. Bár ez elsőre nagyon komoly kihívásnak tűnik, alapvetően nem lehetetlen kihívás elérni a kritériumokat. Ehhez szedtünk most össze 5 olyan tippet, amit betartva növekedésnek indulhat a feliratkozók száma.

1. Pontosan határozza meg a célközönséget

Az egyik legfontosabb feladat, hogy már az elején tisztázza, pontosan kihez is szólnak a videói, ehhez pedig következetesen ragaszkodjon. Ha például a csatorna a kerékpározásról szól, akkor forgathat videót a kiegészítőkről, túraútvonalakról, élménybeszámolókról, új fejlesztésekről, a kerékpárosokra vonatkozó KRESZ-szabályokról, a lényeg, hogy a középpontban mindig a kerékpározást tartsuk. Ne tegyen 8 biciklis videó közé hirtelen egy sminkekről és egy telefonokról szóló videót.

2. Miért nézzék meg a videóimat?

A célközönség meghatározása önmagában még nem elég, ez csak az érdeklődők egy részét vonzza. Fontos kitalálni azt is, milyen megközelítésben akarjuk feldolgozni az adott témákat. Milyen hatást ér el a videó: motivál? Szórakoztat? Oktat? Informatív? Ehhez szintén ajánlott következetesen ragaszkodni, mert így a nézők a tematika mellett azt is pontosan tudni fogják, mire számíthatnak az adott csatornán. Vagyis nemcsak a téma, de annak tálalása is vonzza majd őket.

3. Publikáljon minél többször

A YouTube – hasonlóan a Facebookhoz – egy bonyolult algoritmussal dönti el azt, kinek a videóját ajánlja a nézők számára, és kiét ne. Aki csupán néhány havonta tesz közzé egy videót, azt jó eséllyel hátrébb sorolja a rendszer, mint azokat, akik hetente töltenek fel új tartalmat.

4. Legyen rendszeres, következetes

Ugyanakkor a feltöltés mennyiségénél is fontosabb az, hogy mikor tölti fel a videóit. Ahogy a kedvenc televíziós sorozatunk esetében is pontosan tudjuk azt, hogy mikor kezdődik a legújabb epizód, úgy a YouTube esetében is hasonló a helyzet. Vagyis függetlenül attól, hogy heti egy, kettő vagy több videót szeretne közzétenni, mindenképpen figyeljen arra, hogy ezeket a tartalmakat következetesen ugyanakkor tegye elérhetővé.

5. Ne feledje: a kulcsszó a közösségépítés

A YouTube algoritmusa nemcsak azt figyeli, hogy mikor vagy, hogy mennyi videót publikál, hanem azt is, mennyire épít közösséget, mennyire figyel oda a nézők hozzászólásaira. Ezekre érdemes minél gyakrabban válaszolni, lájkolni őket, egy-egy fontosabb, relevánsabb hozzászólást pedig a kommentszekció tetejére tűzni. Fontos szempont azonban, hogy a felhasználói reakciók közül is azt emelje ki, ami valóban építi a tartalmat vagy a közösséget (új megvilágítást ad a videóban elhangzottaknak, esetleg egy másik, releváns videót tartalmaz, vagy kiegészíti a videóban elhangzottakat).

Ha máskor is tudni szeretne YouTube-tippekről és -trükkökről, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
A Wikipédia most 20 éves. De miből okosodtunk régen?

A Wikipédia most 20 éves. De miből okosodtunk régen?

A felcsúti lesz a fociakadémiák akadémiája

A felcsúti lesz a fociakadémiák akadémiája

Azt sem tudni, ki használja majd a 15 milliárdos sportcsarnokot Nagykanizsán

Azt sem tudni, ki használja majd a 15 milliárdos sportcsarnokot Nagykanizsán