szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A leginkább szem előtt lévő vállalati márkák megítélését firtató amerikai felmérés szerint sokat rontott korábbi helyezésén az Apple és a Google.

A Harris Poll 1999 óta évente értékeli a száz leginkább szem előtt lévő vállalat reputációját, azaz megítélését. Az idei felmérésbe több mint 25 ezer amerikai felnőttet vontak be 2017 decembere és 2018 januárja között. A vizsgálat meglepő eredményt hozott az Apple-lel kapcsolatban: a cégek reputációját rangsoroló listán a tavalyi 5. helyről idén a 29.-re csúszott vissza, ráadásul 2016-ban még a 2. helyen állt. Az Apple-höz hasonlóan a Google is sokat rontott, a 2017-es 8. hely után most a 28. hellyel kell beérnie.

Harris Poll

A Harris Poll vezérigazgatója szerint az okok között szerepelhet, hogy sem az Apple, sem a Google nem indított igazán figyelemfelkeltő eszközöket az elmúlt években, olyanokat, mint anno a Google Docs vagy a Google Maps, illetve az iPhone, iPad, iPod. Az iPhone X sem hozta meg azt az áttörést, amelyet az Apple remélt, a jubileumi eszköz értékesítése is alulmúlja a várakozásokat. Ezzel együtt az Apple bízik abban, hogy a 2018-as iPhone-generáció segít majd visszaállítani elismertségét.

A reputációs lista élén, mint már jó pár éve 2015-öt leszámítva, az Amazon végzett. A Microsoft jelenleg a 11. helyen áll, a Samsung a 35.-en, míg a Facebook az 51.-en.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!