szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Szorul a hurok azoknak a hirdetőknek a nyaka körül, akik átverik a Facebook felhasználóit. Jön a hirdetések értékelése, ami megmondja, mennyire voltak elégedettek a vásárlók.

Az elmúlt hónapokban több olyan lépést is tett már a Facebook, amellyel a közösségi oldalon megjelenő hirdetéseket szeretnék szabályozni. 2017 augusztusában például az álhírgyárosokra - pontosabban azok terjesztőire – csaptak le egy új szabályozással, idén áprilisban pedig bejelentették: személyigazolvánnyal kell azonosítaniuk magukat azoknak, akik hirdetést akarnak feladni az oldalon. Most pedig egy újabb ötlettel szigorítanának a dolgokon.

A fejlesztők nemrég a Facebook hivatalos blogján jelentették be, a felhasználók mostantól visszajelzést adhatnak az oldalon futó hirdetésekkel kapcsolatban. Miután lekattintottunk egy hirdetést, majd vásároltunk is a kínált termékből, lehetőségünk lesz arra, hogy elmondjuk, mennyire voltunk elégedettek a termékkel.

A Facebook ezzel azokat a hirdetéseket szeretné kiszűrni, amelyek megpróbálják átverni a felhasználókat, és a reklámozott minőségi termék helyett annak egy sokkal silányabb változatát küldik el a vásárlónak. A cél elsősorban az "ügyfélelégedettség", vagyis, hogy a felhasználók elégedettek legyenek az oldal által eléjük tett hirdetéssel. Más kérdés persze, hogy ebből a Facebook is profitál, hiszen minél megbízhatóbbak a reklámok, annál többen fognak vásárolni rajtuk keresztül.

©

A visszajelzés háromfokozatú lesz, az értékelésről pedig a hirdetés feladója is értesülni fog. Ha a felhasználó hirdetéseire túl sok negatív visszajelzés érkezik, limitálhatják a feladott hirdetések mennyiségét, ha pedig az ügyfélelégedettség nem javul, megtilthatják nekik, hogy a Fcebookon hirdessenek. A közösségi oldal ugyanakkor tanácsokkal is segíti majd a hirdetőket, hogy nagyobb legyen az ügyfélelégedettségük.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Ganxsta Zolee alkoholproblémákkal küzd, de nem akar leszokni

Ganxsta Zolee alkoholproblémákkal küzd, de nem akar leszokni

A Google, a Xiaomi és az Oppo is a Samsungtól vehet hajlítható kijelzőt

A Google, a Xiaomi és az Oppo is a Samsungtól vehet hajlítható kijelzőt

Orbán: Legfeljebb az idősotthonokban képzelhető el lazítás

Orbán: Legfeljebb az idősotthonokban képzelhető el lazítás