szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Dől a pénz a Nintendóhoz a Super Mario Run mobiljátékból, és a bevétel több mint háromnegyedét az iOS-esek adták össze.

2016 szeptemberében, épp az iPhone 7 debütálásakor jelentette be a Nintendo a Super Mario Run mobiljátékot, ami végül még karácsony előtt megjelent, igaz, csak iOS-re (mi is azonal kipróbáltuk, a véleményünket itt olvashatják). Az androidosoknak nem ártott a türelem, ugyanis még három hónapot kellett várniuk, hogy ők is játszhassanak Super Marióval a telefonjukon.

Az amúgy fizetős játékot nagyon várták a felhasználók, azonban az kezdetben csalódást keltett. Ennek ellenére – derül ki a Sensor Tower elemzéséből – azóta már sikerült 60 millió dollárnyi bevételre (ami több mint 16 milliárd forintnak felel meg) szert tenni a játékból.

Nintendo

Az elemző cég arra is rámutatott, hogy a bevétel mintegy 77 százaléka (több mint 46 millió dollár) az Apple Store-ból érkezett, a Google Play áruház kevesebb mint 14 millió dollárral járult hozzá. Azért ez utóbbi platform részesedése fokozatosan nő, 2018 első negyedévében például már 35 százalék érkezett az androidosoktól.

Bár volt három hónapnyi késlekedés az androidosok számára, a számokból azért világosan látszik, hogy az iOS a nyereségesebb platform a Nintendo számára. Úgyhogy a jövőben sem kell meglepődni vagy bosszankodni azon, ha a Nintendo játékai először iPhone-okra, iPadekere jelennek meg.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!