szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A két lefontosabb elemzőcég adatai szerint is növekedtek a PC-eladások 2018 második negyedévében. Olyan eredmény ez, amelyre hat éve nem volt példa.

Bár a körülöttünk világ digitális eszközei folyamatosan zsugorodnak, a piac diktálta verseny pedig másról sem szól csak a mobilitásról, azért még mindig sok PC-t látni, habár az utóbbi évben igen gyászos eredményekről tudott számot adni ez a terület: egyre kevesebben vásárolnak személyi számítógépeket, a gyártók pedig kisebb harcot vívnak egymással, hogy az ő hardverüket válasszák, ha gépfejlesztésről, vagy építésről van szó.

Ezért is meglepő az ipar két legfontosabb elemzőcégének friss beszámolója, mely szerint 2018 második negyedévében több PC talált gazdára, mint a tavalyi év azonos időszakában. Bár a laikusok számára valószínűleg nem mond sokat ez a hír, úgy talán könnyebb megérteni miért is olyan jelentős most ez, ha azt vesszük, utoljára 2012-ben, vagyis hat évvel ezelőtt történt ilyen. Addig tehát a folyamatos zuhanás képét mutatták a PC-eladások.

IDC

Külön érdekesség, hogy mind az IDC, mind a Gartner szerint érezhető eredményekről van szó: előbbi 2,7, utóbbi 1,4 százalékos növekedésről adott hírt. A számok nyelvén mindez 62,1 millió (Gartner) és 62,3 millió (IDC) eladott eszközt jelent, ami 2018 első negyedévének eredményeihez viszonyítva kifejezetten üdítőnek mondható. A számítási különbség egyébként abból adódik, hogy a két cég más és más számítást használ, és míg az egyik a Chromebookokat is PC-nek veszi, a másik a windowsos táblagépeket is ebbe a kategóriába sorolja.

Gartner

És hogy mi a növekedés oka? Nos, az talán kevésbé lesz meglepő: a motor egyik részét az új funkciókkal jelentkező Windows 10-verziók, és az eleve sokkal gyakoribb frissítési hullámok jelentik, míg a másikat az üzleti gépek iránti vásárlási kedv növekedése. Utóbbi persze inkább csak ideig-óráig tartó dolognak látszik, amelyre a Gartner elemzője, Mikako Kitagawa is felhívta a figyelmet. Ő úgy látja, nagyjából két évig még tartható ez a trend.

Az elemzések másik érdekessége a gyártók különféle hardvereladásokat firtató része, melyből egyértelműen kitűnik, kik azok, akik vásárlóik révén nagyban hozzájárulnak ahhoz, hogy a szegmens továbbra is élet jeleit mutassa. Ezek a szereplők a Lenovo, a HP, a DELL, az Acer és az Apple, ők mindannyian növelni tudták eladásaikat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!