szerző:
MTI

Nagy áttörést értek el az energiaforrásként szolgáló hidrogén szállításában az ausztrál kormány tudományos ügynökségének (CSIRO) kutatói.

Eddig valószínűtlennek tartották a hidrogén szállítását alacsony sűrűsége és gyúlékonysága miatt. Ausztrál szakemberek szakemberek egy páratlan membrántechnológiai használatával képesek voltak a hidrogént ammóniává, majd azt ismét hidrogénné alakítani, ami azt jelenti, hogy világszerte könnyen szállíthatóvá válik a környezetbarát, hidrogénhajtású gépkocsik üzemanyaga – jelentette be a CSIRO

"A kulcs az, hogy képesek vagyunk egyik helyről, az előállítás helyéről elszállítani a megújuló energiából előállított üzemanyagot, például Nyugat-Ausztráliából a világ bármely pontjára" – mondta David Harris az ABC televíziós társaságnak.

Ausztráliában még csak öt autó működik hidrogénnel, Ázsiában több ezer. A tavaly világszerte eladott mintegy 80 millió autóból mindössze 200 darab volt hidrogénnel hajtott – éppen az üzemanyaggal kapcsolatos nehézségek miatt. A CSIRO várakozásai szerint 2025-ben akár egymillió gépkocsi is működhet a technológiával, mivel csökkeni fognak az üzemanyag előállítási költségei.

Az ausztrál tudományos ügynökségnél már Japánból, Dél-Koreából és Európából is érdeklődtek a logisztikai technológia iránt. Matthew MacLoed, a Toyota szóvivője szerint például az áttörés nagy változást hozhat a közlekedésben. Azt mondta, a CSIRO új módszerével új piacokon nyílik meg az üzemanyagcella-technológia.

A hidrogén üzemanyagként történő hasznosítása már az 1970-es évektől foglalkoztatja az autóipart. A hidrogénüzemű autók azonban a tesztelések során nem mutatkoztak eléggé biztonságosnak és hatékonynak, hogy tömegesen gyártsák azokat.

Éppen néhány hete hajtottunk meg egy hidrogénnel hajtott autót: a Hyundai Nexóról, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autójáról készült tesztünket itt olvashatja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
15 százalékos béremelést akarnak a vasutasok

15 százalékos béremelést akarnak a vasutasok

20 éves megoldást dob ki a Microsoft a böngészőkből

20 éves megoldást dob ki a Microsoft a böngészőkből

Nem kell rohanni a kutak bejelentésével, változik a határidő

Nem kell rohanni a kutak bejelentésével, változik a határidő

"A bevándorlás veszélyes" – videóban értékelte az EU-csúcsot Orbán Viktor

"A bevándorlás veszélyes" – videóban értékelte az EU-csúcsot Orbán Viktor

Kiderült, 2020 után kiknek jár majd az 5 százalékos lakásáfa

Kiderült, 2020 után kiknek jár majd az 5 százalékos lakásáfa

„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”

„Nem jó, ha valaki a gyereke véleménye ellenében dönt az iskoláról”