szerző:
MTI

Nagy áttörést értek el az energiaforrásként szolgáló hidrogén szállításában az ausztrál kormány tudományos ügynökségének (CSIRO) kutatói.

Eddig valószínűtlennek tartották a hidrogén szállítását alacsony sűrűsége és gyúlékonysága miatt. Ausztrál szakemberek szakemberek egy páratlan membrántechnológiai használatával képesek voltak a hidrogént ammóniává, majd azt ismét hidrogénné alakítani, ami azt jelenti, hogy világszerte könnyen szállíthatóvá válik a környezetbarát, hidrogénhajtású gépkocsik üzemanyaga – jelentette be a CSIRO

"A kulcs az, hogy képesek vagyunk egyik helyről, az előállítás helyéről elszállítani a megújuló energiából előállított üzemanyagot, például Nyugat-Ausztráliából a világ bármely pontjára" – mondta David Harris az ABC televíziós társaságnak.

Ausztráliában még csak öt autó működik hidrogénnel, Ázsiában több ezer. A tavaly világszerte eladott mintegy 80 millió autóból mindössze 200 darab volt hidrogénnel hajtott – éppen az üzemanyaggal kapcsolatos nehézségek miatt. A CSIRO várakozásai szerint 2025-ben akár egymillió gépkocsi is működhet a technológiával, mivel csökkeni fognak az üzemanyag előállítási költségei.

Az ausztrál tudományos ügynökségnél már Japánból, Dél-Koreából és Európából is érdeklődtek a logisztikai technológia iránt. Matthew MacLoed, a Toyota szóvivője szerint például az áttörés nagy változást hozhat a közlekedésben. Azt mondta, a CSIRO új módszerével új piacokon nyílik meg az üzemanyagcella-technológia.

A hidrogén üzemanyagként történő hasznosítása már az 1970-es évektől foglalkoztatja az autóipart. A hidrogénüzemű autók azonban a tesztelések során nem mutatkoztak eléggé biztonságosnak és hatékonynak, hogy tömegesen gyártsák azokat.

Éppen néhány hete hajtottunk meg egy hidrogénnel hajtott autót: a Hyundai Nexóról, a márka futurisztikus, üzemanyagcellás autójáról készült tesztünket itt olvashatja.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Nagyot bakiztak a fizetésekkel Orbánék, Áder a kezükre játszhatott

Nagyot bakiztak a fizetésekkel Orbánék, Áder a kezükre játszhatott

Bojár Gábor: Orbán értékrendje, a pocsék foci és a világhírű komolyzene

Bojár Gábor: Orbán értékrendje, a pocsék foci és a világhírű komolyzene

Csak egyszer mos fogat naponta? Lehet, hogy van egy szívtelenül rossz hírünk

Csak egyszer mos fogat naponta? Lehet, hogy van egy szívtelenül rossz hírünk

Dízel fenevad: itthon 20 millióért adják a 435 lóerős gázolajos új Audi SQ7-t

Dízel fenevad: itthon 20 millióért adják a 435 lóerős gázolajos új Audi SQ7-t

Újabb a NER-be bekötött építőipari érdekcsoport állt saját lábra

Újabb a NER-be bekötött építőipari érdekcsoport állt saját lábra

Bőven 700 lóerő feletti, kicsit hibrid és nagyon V8-as kombi Audi jön

Bőven 700 lóerő feletti, kicsit hibrid és nagyon V8-as kombi Audi jön