szerző:
hvg.hu

Hamis állításon alapul, és több helyen is pontatlanságot tartalmaz az a sajtóértesülés, amely szerint a Mastercard részletes adatmegosztási megállapodást kötött a Google-lel – közölte a kártyatársaság. Azt ugyanakkor elismerték, hogy bizonyos (anonimizált) adatokat megosztanak partnereikkel, de konkrét vásárlások konkrét tételeit azok nem tartalmazzák.

Négy forrással is beszélt a Bloomberg, mielőtt hírt adott a Google és a Mastercard között született, nyilvánosság elé nem adatmegosztási megállapodásról. A négyből három ember ráadásul azt állította, onnan tudnak a dologról, hogy ők maguk is részt vettek az egyezség előkészítésében. A Mastercard ezzel együtt azt közölte: a riport több ponton valótlanságot állít. A Google és mások nem kapnak adatokat a vásárlási tranzakciókról.

A kártyatársaság szerint a történet már ott sántít, hogy nem ismerik az egyes tételeket, árucikkeket, amelyeket a vásárló a kosarába tesz – legyen szó fizikai vagy digitális vásárlásról. "A tranzakció feldolgozásakor a kereskedő nevét és a vásárlás teljes összegét látjuk, de az egyes tételeket nem" – hangsúlyozzák.

Ezzel együtt létezik olyan szolgáltatásuk, mellyel megpróbálnak hozzájárulni a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók reklámkampányainak hatékonyságához. Elmondásuk szerint ez úgy zajlik, hogy a kereskedők tájékoztatást adnak hirdetési kampányukról, például a kezdő és befejező dátumról, a Mastercard pedig értékeli és megosztja velük a kártyás költési tendenciákat a megjelölt időszakban.

A médiamérési szolgáltatással a kereskedők és az általuk megjelölt szolgáltatók számára kizárólag trendeket mutatnak meg, ezeket aggregált és anonim adatok alapján állítjuk össze, például a kereskedő átlagos kosárértéke és értékesítési mennyiség alapján. "Nem adunk ki egyedi tranzakcióról szóló vagy személyes adatot. Soha nem adunk ki olyan adatot sem, amely lehetővé teszi egy vásárló nyomon követését vagy növelné a hirdetések hatékonyságát egyes felhasználókkal kapcsolatban" – olvasható a Mastercard szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményében.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, kövesse a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Érdekesnek találta cikkünket?
Legyen HVG pártoló tag!

A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Tagjainknak heti exkluzív hírlevelet küldünk, rendezvényeket kínálunk, a könyveinkre és egyéb termékeinkre pedig komoly kedvezményt adunk. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! „Amikor annyira eluralkodik a mindennapi életünkön a virtualitás, üdítő igazi emberi kapcsolatokat építeni.”
K. Erna – Pártoló tag


„Régóta olvasom a HVG-t és cikkei között mindennap találok érdekfeszítőt!”
H. Szabolcs - Támogató
Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!
A HVG Pártoló Tagság programja az első olyan kezdeményezés, aminek keretében az olvasóink közelebb kerülhetnek szerkesztőségünkhöz, és támogatásukkal segíthetik, hogy újságírói munkánkat továbbra is az eddig megszokott magas színvonalon végezhessük. Támogatóként már heti egy kávé árával is hozzájárulhat a minőségi újságíráshoz! Csatlakozzon programunkhoz, támogassa munkánkat egyszeri hozzájárulással vagy fizessen elő a hetilapra!