Áttörést értek el a skizofrénia kutatásában ausztrál tudósok, akik felfedezték, hogy az agyban megnövekedett számú immunsejtek nagy szerepet játszhatnak a betegség kialakulásában.

A Molecular Psychiatry című szaklap pénteki számában közzétett tanulmány eredményei jobb diagnózishoz és kezelésekhez vezethetnek, mivel a jelenlegi gyógymódok csak részben csillapítják a tüneteket és gyakran járnak nem kívánt mellékhatásokkal. "A kezelések új útjai nyílnak meg az eredmények alapján, mivel ezek azt sugallják, hogy a skizofrénia kórtana az immunsejteken belül rejtőzhet és az immunsejtek szerepet játszhatnak a betegség tüneteinek kialakulásában" – mondta Cynthia Shannon Weickert, aki három évtizede kutatja a skizofréniát.

A tudósok azt a feltételezést tették próbára, mely szerint az immunsejtek függetlenek az agytól a pszichiátriai betegségek esetében. Weickert szerint régebben ezekről az új "gyanúsítottakról" azt gondolták, hogy ártalmatlan utazók, így nagyrészt figyelmen kívül hagyták őket. Azonban skizofréniás betegek agyában nagy mennyiségben találtak immunsejteket és ez arra utal, hogy nagyobb szerepet játszhatnak a betegségben, mint korábban vélték.

Weickert családját is sújtja a kór, tanúja volt, hogy ikertestvére skizofréniáját sokféleképpen próbálták kezelni és gyakran többet ártottak vele, mint amennyit használtak. Testvére betegsége volt a legfontosabb oka annak, hogy molekuláris biológus legyen, mert hitte, hogy a kutatás "finomhangolásával" szembeszállhat a skizofrénia pusztító hatásával, hogy a betegek normális, boldog életet élhessenek.

Az ausztrál Új-dél-walesi Egyetem kutatója úgy vélte, a pszichiátriát az viszi előre, ha az agyszövetet tanulmányozzák, hogy a kórok hátterében álló okokat felfedezzék, amint a mellrák kutatói is a molekuláris szintű vizsgálatokkal érik el eredményeiket. "Ez a legnagyobb áttörés és a legizgalmasabb dolog, amit sikerült felszínre hoznom a hosszú évtizedek alatt. Látom az előre vivő utat" – fogalmazott Weickert.

Elképesztő őrület! Hajdú Péter is tanácsot ad Orbán Viktornak!

Csontfűrésszel és gúnyos vigyorral a kritikus újságírók ellen