A SquareTrade összesítése szerint 2017-ben több mint 50 millió készülék kijelzőjét törték össze az Egyesült Államokban a felhasználók, a többségük azonban úgy gondolta, emiatt nem kell a szervizhez fordulni. A felhasználók 67 százaléka tovább használta a mobilt törött kijelzővel, 59 százalékuk pedig inkább a javíttatás költsége helyett egy új készülék (újabb modell) vásárlását választották.
Jason Siciliano, a SquareTrade alelnöke szerint a felhasználók jelentős többsége alábecsülik az általa vásárolt készülék javíttatási költségeit, 61 százalékuk pedig csak jóval azután fordul szerelőhöz, hogy a mobil kijelzője betört. Mindezt a megnövekedett szervizelési költséggel magyarázták.

A felmérésből az is kiderült, 2017-ben az amerikaiak 3,4 milliárd dollárt költöttek a törött kijelzők cseréjére. A készülék leggyakoribb sérülései közül a kijelző berepedése a leggyakoribb (az esetek 29 százaléka), a kijelző összekarcolása a második (27 százalék), míg a harmadik helyen az akkumulátor meghibásodását említették (22 százalék).
A SquareTrade azt is összesítette, milyen módon sérülnek meg a leggyakrabban a mobilok:
- Leesik a földre – 74 százalék
- Kiesett a zsebből – 49 százalék
- Vízbe esett – 39 százalék
- Nekiütötték valaminek – 38 százalék
- Beleesett a WC-be – 26 százalék
- Kiesett a hátizsákból – 22 százalék.
A statisztika szerint az Egyesült Államokban óránként 5700 mobil kijelzője törik össze.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.