Száz éven belül elérhető az önellátás szintje az élelmiszerekből a Marson – állítják amerikai kutatók egy provokatív új tanulmányban, amelyben azt vizsgálták, milyen technológiai stratégiák és források szükségesek, hogy egy egymillió fős populáció a vörös bolygón minimálisan el tudja látni magát élelemmel.

A New Space: The Journal of Space Entrepreneurship and Innovation című tudományos folyóiratban megjelent tanulmányukban a kutatók modellezték a népességnövekedést, az emberek kalóriaszükségletét, a földhasználatot, megbecsülték a különböző lehetséges élelmiszerforrásokat. Modellezték azt is, hogy a Földről biztosított élelmiszerekről miként, mennyi idő alatt lehet átállni a vörös bolygón helyben termelt élelmiszerekre.

A tanulmányban a vörös bolygón élő emberek étrendjéhez egy olyan modellt vettek alapul, amely növényekre, rovarokra és sejtkultúrákból előállított agrártermékekre – "tiszta" húsra és halra, algára, tyúkmentes tojásra és tehénmentes tejre – épül. Kevin Cannon és Daniel Britt, a Közép-Floridai Egyetem kutatói számításba vették az élelmiszertermeléshez szükséges energia, víz és más rendszerek nagyságát is.

[Föld 2.0: Mikor költözhetünk már át egy új bolygóra?]

"Az emberek túléléséhez szükséges minimális kalória- és táplálékmennyiség biztosítása bármely holdon vagy bolygón lévő település esetében nélkülözhetetlen tevékenység. Ezen felül azonban minden más kereskedelmi tevékenység lehetne" – véli Ken Davidian, a New Space folyóirat főszerkesztője, aki a kereskedelmi célú űrszállítmányozás területén dolgozik több mint 30 éve.

Ha érdekli a Mars-missziók sorsa, lájkolja a HVG Tech rovatának tudományos eredményeket is bemutató Facebook-oldalát.

Le Monde: Magyarország egyre inkább Kína fő hídfőállása Európában