szerző:
hvg.hu

Babakocsikhoz fejleszt intelligens hajtásrendszert a Bosch: az intelligens érzékelők szabályozzák az elektromos hajtást és az automatikus fékezést, mérik a sebességet és értékelik az útfelszín minőségét is. Az okostelefonnal összekapcsolható rendszer először 2020 elején egy svéd babakocsigyártó kínálatában lesz elérhető.

Erős szél süvít a babakocsi körül, amelynek teteje ugyan már vadul lobog, maga a kocsi azonban nem mozdul a helyéről, pedig sem rögzítőfék, sem pedig emberi kéz nem tartja. Ilyen jövőképet vetít a nem is olyan távoli jövőbe előre a Bosch. A vállalat új eStroller-rendszere, ígérik, jóval több puszta elektromos hajtásnál. A széles körű kényelmi és biztonsági felszereltségű babakocsik számára készült asszisztensrendszerről van szó, amely a tolás-rásegítés és az automatikus fékezés mellett például okostelefonos alkalmazással megoldott hálózatba kapcsolást, riasztó funkciót, illetve különböző high-tech érzékelőket is kínál. A szeptember elején már bemutatott fejlesztésről, a technológia működéséről most több érdekes részletet is elárult a vállalat.

A Bosch variálható rendszere egyaránt alkalmazható a szóló, a dupla és az iker-gyerekkocsikban, és elsőként 2020 elején, az Emmaljunga svéd babakocsigyártó kínálatában jelenik meg, de további gyártókkal folytatott együttműködés is szerepel a tervekben.

©

A rendszer hajtásegysége a hátsó tengely két elektromos motorjából áll, amelyekhez Bluetooth-modul és intelligens szenzorrendszer is tartozik. Ezek az okostelefonokban is alkalmazott érzékelők egyebek mellett a babakocsi sebességét, illetve gyorsulását mérik, miközben az út felszínét is értékelik, amin a kocsi halad. A Bosch leírása szerint fejlett algoritmusaival a rendszer a másodperc törtrésze alatt megállapíthatja, mit készül épp tenni a mama vagy a papa: emelkedőn haladva az elektromos motorok az elektromos kerékpárokéhoz (eBike) hasonlóan önállóan rásegítenek, míg lejtőn ereszkedve fékeznek. Ha a szülők elengedik a babakocsit, a motorfék megakadályozza, hogy szabadon elguruljon, az elektromechanikus retesz pedig aktiválja a rögzítőféket. Az eStroller fogantyúján nincsenek további kapcsolók és gombok.

Az elektromos rásegítés azonban nem csupán a kényelmet és a biztonságot szolgálja, hanem az ergonómiai adottságokat is javítja. A Bosch felhasználói tesztek során állapította meg, hogy az eStroller-rendszer jóval kedvezőbb testtartást eredményez a szülők számára, emelkedőn, egyenetlen talajon vagy ellenszélben ugyanis jóval kisebb erőt kell kifejteniük, lejtőn pedig az önfékező elektromos hajtásrendszer jól érzékelhetően tehermentesíti a hátukat. A rendszer kormányzási rásegítése akkor is segítséget jelent, ha a babakocsit egy kézzel tolják: például könnyebben lehet kanyarodni, emellett oldalirányban lejtő felületen haladva is segít tartani az irányt. A Bosch szakemberei szerint ugyanis a szülők gyakran tolják egy kézzel a babakocsit, például amikor az idősebb kistestvér kezét fogják.

Az elektromos rásegítés erőssége a hozzátartozó okostelefonos alkalmazással szabályozható, amely Bluetooth-kapcsolaton keresztül kommunikál az elektromos babakocsi rendszerével. Az alkalmazásról a kivehető akkumulátor töltöttségi szintje is leolvasható, és időben figyelmeztet, ha fogytán az energia. A könnyen kezelhető és könnyű, 18-voltos lítiumion-akkumulátort zárható rekeszben helyezték el. A mintegy két és fél órányi teljes feltöltés után az akkumulátor a rásegítés választott mértékétől és a babakocsi tömegétől függően akár 15 kilométeres távon át is bírja, miközben a beépített USB-csatlakozón keresztül akár a szülők okostelefonját is elláthatja árammal. Ugyancsak a mobiltelefonos alkalmazással aktiválható a riasztó, amely például akkor lehet hasznos, ha a szülők egy kávézó előtt állítják le a gyerekkocsit. Ha bárki megkísérelné eltolni – működő Bluetooth-kapcsolat esetén –, a szülőt okostelefonján riasztja a rendszer, emellett a babakocsi beépített hangszórójából is riasztóhangjelzés szólal meg, a rögzítőfék pedig automatikusan működésbe lép. Ha útközben merülne le a babakocsi akkumulátora, az eStroller érzékelhető motorellenállás nélkül normál gyerekkocsiként használható tovább.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.

Állj mellénk!

Tegyünk közösen azért, hogy a propaganda mellett továbbra is megjelenjenek a tények!

Ha neked is fontos a minőségi újságírás, kérjük, hogy támogasd a munkánkat.
Letartóztattak egy orosz bankárt Magyarországon

Letartóztattak egy orosz bankárt Magyarországon

Osztrák járműcéggel üzletel az állam a zalai tesztpályánál

Osztrák járműcéggel üzletel az állam a zalai tesztpályánál

„Ha elromlik a Föld, akkor meghalunk”

„Ha elromlik a Föld, akkor meghalunk”

Mentőt hívott egy idős nő, de aztán rájött, hogy kezdődik a Dallas

Mentőt hívott egy idős nő, de aztán rájött, hogy kezdődik a Dallas

Videó: Beszakadt az út a teherautó alatt, el is nyelte a következő kocsit

Videó: Beszakadt az út a teherautó alatt, el is nyelte a következő kocsit

Orban közölte, hogy ő véletlenül sem Orbán

Orban közölte, hogy ő véletlenül sem Orbán