szerző:
MTI / hvg.hu
Tetszett a cikk?

A közösségi oldal elnök-vezérigazgatója szerint a politikai üzeneteket "kiérdemelni kell, és nem megvásárolni".

"Úgy döntöttünk, hogy világszerte minden politikai hirdetést leállítunk a Twitteren" – jelentette be szerdán Jack Dorsey. A döntést egy sor tweetben indokolta, egyebek mellett azt írta,

Ez nem a szabad véleménynyilvánításról szól, ez azt jelenti, hogy fizetsz, hogy elérj emberekhez."

Az elnök-vezérigazgató leszögezte azt is, hogy ennek a módszernek olyan "jelentős következményei vannak, amelyeket a mai demokratikus infrastruktúra képtelen kezelni".

Dorsey szerint "a politikai üzenetek akkor érik el az embereket, ha elolvassák vagy újra-tweetelik őket. Fizetni az elérésért azt jelenti, hogy megspóroljuk ezt a döntést, és túlzóan optimalizált és célzott politikai üzeneteket erőltetünk az emberekre.

Mi pedig úgy gondoljuk, hogy döntésüket nem szabad pénzzel kompromittálni".

A bejelentés után megjelent első kommentárok megjegyezték: a döntés olyan társadalmi-politikai légkörben született, amikor a közösségi média különböző platformjain – köztük is elsősorban a Facebookon – megjelenő politikai hirdetéseket kiemelt figyelem és vizsgálódás övezi.

Változtat a Facebook, nem fogják törölni a hazudozó politikusok bejegyzéseit

Máshogy kezeli ezentúl a felületén megszólaló politikusok bejegyzéseit a Facebook. A közösségi oldal csak akkor avatkozik majd be, ha úgy ítélik meg, hogy a tartalom valódi károkhoz vezethet.

Október elején különösen éles vita bontakozott ki, amikor a Facebook nem volt hajlandó eltávolítani Donald Trump amerikai elnök kampánycsapatának egyik hirdetését, amelyben Trump lehetséges választási ellenfelét, Joe Biden volt alelnököt támadták.

Mark Zuckerberg, a Facebook alapító elnök-vezérigazgatója a múlt héten tartott kongresszusi meghallgatáson azt közölte: a közösségi portál továbbra is közzétesz politikai hirdetéseket, mert meggyőződése szerint ezzel elősegíti a nyilvános politikai és társadalmi diskurzust.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!