szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Sokan panaszkodnak az Airbnb-re azért, mert a szállásadójuk átverte őket. Hiába tettek azonban panaszt, semmi sem történt. Egészen mostanáig.

Az Airbnb-n szállást kereső felhasználók egy része jó ideje beszél már arról, hogy komoly gondok vannak a rendszerrel. Egész pontosan az, hogy a platformon sok csaló is hirdet, akik rászedik a vendégeiket: a korábban meghirdetett szolgáltatásnál lényegesen gyengébb minőséget kínálnak, holott a foglalás összegét a meghirdetett, jó minőségű szállás után kapják meg.

A bilit a Vice News borította nemrég, akik több átvert felhasználóval is beszéltek, akik részletesen elmondták, hogyan szedték rá őket a csalók. Bár az Airbnb eddig nem foglalkozott a dologgal, a cikk hatására bejelentették: ellenőrizni fogják a hirdetőket, így 2020 decemberéig az összes csalót megpróbálják kiszűrni.

Az átverés általában ugyanarra a sémára épül: a nyaralni vágyók lefoglalják a jó helyen lévő, megfelelően felszerelt (például klímás) lakást, majd mielőtt odaérnek, az utolsó pillanatban kapnak egy telefont a tulajdonostól. Ilyenkor azt állítják: a meghirdetett lakást egy vészhelyzeti esemény, vagy kettős foglalás miatt nem lehet elfoglalni. Cserébe felajánlanak nekik egy másik szállást, ám az minden szempontból eltér az eredeti elképzeléstől: rossz helyen fekszik, ráadásul nincs is felszerelve. Ilyenkor legalább egy éjszakát ott kell tölteniük – hiszen rapid módon úgysem tudnának másik szállást foglalni –, azonban hiába reklamálnak az Airbnb-nél, a pénzt sosem kapják vissza.

A cikk hatására most Brian Chesky, az Airbnb vezetője Twitteren jelentette be, hogy lépni fognak a csalók ellen. Mint írja, ez a platform 2008-as indulása óta a legnagyobb változás lesz. Kár, hogy az azóta eltelt 11 évben ilyesmi nem jutott eszükbe.

Chesky megígérte:

  • minden lakást és házigazdát ellenőrizni fognak 2020 decemberéig,
  • a teljes foglalási árat visszatérítik, ha a vendégek nem azt kapják, amit a hirdetésben ígértek nekik, vagy nem biztosítanak számukra egy ugyanolyan ingatlant, mint amit eredetileg kínáltak, valamint
  • elindítanak egy call-centert is, hogy bárki bármikor felhívhassa őket, ha problémát tapasztal.

A fogyasztóvédelemmel foglalkozó Adam French a BBC-nek úgy nyilatkozott, évente több milliós kár éri a vendégeket az átverések miatt. Bár az Airbnb lépését üdvözölte, szerinte átfogó iparági változásra van szükség.

Az Airbnb november elején már bejelentett egy változást: a kaliforniai lövöldözés után úgy döntöttek, többé nem lehet bulizáshoz házakat meghirdetni.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!