szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A technológiai iparban is előfordul, hogy egy gyártó annyira irigyli a másik termékét, hogy lemásolja, akár szemtelenül is. Így tett most a Samsung.

Kínos pillanatoknak lehetettek szemtanúi az újságírók a Samsung egyik előadásán, amelyet a Las Vegas-i CES 2020 elektronikai szakkiállításon tartott a gyártó. Amikor ugyanis a biztonságról és a felhasználói adatok védelméről beszélt a Samsung egy embere, a háttérben megjelent a Samsung Pass nevű új szolgáltatás és ikonjai:

YouTube/Samsung

Az egyik különösen ismerős lehet a felhasználóknak, az ugyanis nagyon hasonlít az Apple FaceID-jának ikonjára. Sőt: szinte teljesen megegyezik vele. Ez azért is kényelmetlen, mert nem arról van szó, hogy az Apple is együtt dolgozik majd velük egy szolgáltatáson, és nem is arról, hogy a Samsung kölcsönkérte az ábrát.

YouTube/Samsung

A jelenségre az iMore figyelt fel elsőként, de arról már írt a The Verge is. Mindkét lap megjegyezte, hogy az ikonok nagyon hasonlítanak egymásra, ráadásul mindkettő ugyanahhoz a funkcióhoz tartozik: az arcazonosítást jelzi.

Az Apple ikonja.
Apple

Bár messziről nem lehet őket megkülönböztetni, közelebbről azért látni, hogy a Samsung ikonján sokkal közelebb vannak egymáshoz a vonalak, míg az Apple-é szellősebb.

Azt nem tudni, mi vezette a Samsung kezeit, amikor "megrajzolta" az ikont, de a gyártó magyarországi oldalán már egy másikat látni. Elképzelhető tehát, hogy időközben lecserélték.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!