szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Hiába dolgoztak már régóta a WhatsApp fejlesztői azon, hogy célzott hirdetések kerüljenek az üzenetküldőbe, ezt a lehetőséget egyelőre elvetette a Facebook.

A Facebook régóta szeretné, ha a WhatsApp Status nevű funkciójában – amelynek több száz millió, naponta aktív felhasználóból álló bázisa van – hirdetések jelenhetnének meg. Ennek érdekében egy külön fejlesztőcsapatot is felállított a cég, hogy csak ezen a megoldáson dolgozzanak, a jelek szerint azonban erre egyelőre még várni kell – aminek a felhasználók minden bizonnyal örülnek.

A The Wall Street Journal beszámolója szerint a részleget, amely a hirdetések integrálásán dolgozott, az elmúlt hónapokban feloszlatták, a tagjai azóta már más-más részlegen tevékenykednek. Emellett az általuk létrehozott kódot törölték, így az egész biztosan nem kerül bele az alkalmazásba.

A Facebook még 2014-ben vette meg az üzenetküldő applikációt fejlesztő céget 16 milliárd dollárért. Miután kiderült, a közösségi oldal hirdetésekkel akar pénzt kivenni a cégből, Jan Koum, a WhatsApp társalapítója otthagyta a vállalatot. A másik társalapító, Brian Acton már néhány hónappal korábban távozott, mert összetűzésbe került a biztonság és a célzott hirdetések megjelenítése kapcsán Zuckerbergékkel. Koum és Acton állítólag amiatt aggódtak, hogy a reklámok miatt a Facebook gyengíteni fogja az üzenetküldő végpontok közötti titkosítását.

Csakhogy Mark Zuckerberg 2019-ben bejelentette, nagyobb hangsúlyt fektetnek a jövőben a biztonságra. Valószínűleg ez vezetett oda, hogy egyelőre nem jelenítenek meg hirdetéseket a WhatsAppban, ugyanis minden bizonnyal nehézségekbe ütközik, hogy a titkosított üzenetküldőbe integrálják a célzott reklámokat.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!