hvg.hu

Egy kínai tudóscsapat új vizsgálatának eredményei arról árulkodnak, hogy egy távoli galaxisban molekuláris oxigén található.

Molekuláris oxigénre bukkantak egy, a Tejútrendszeren kívüli galaxisban, a Markarian 231-ben kínai kutatók – írta az Übergizmo. A rendszer közel 600 millió fényévre található tőlünk.

A tudósok spanyol és francia rádióteleszkópok által végzett mérések alapján jutottak arra a következtetésre, hogy a távoli galaxisban nagy mennyiségű oxigén található. A molekulát korábban az Orion- és Rho Ophiuchi-ködben észlelték a szakemberek. A mostani felfedezésről a The Astrophysics Journal szaklapban publikált tanulmányban számoltak be részletesen.

A kutatók most újabb méréseket végeznek, hogy megerősíthessék, tényleg oxigén nyomaira bukkantak-e. A Markarian 231 amúgy is izgalmas kutatási terület, mert a centrumában egy kvazár található. A kvazárok hatalmas tömegű fekete lyukak a galaxisok közepén, amelyek kisugárzott energiamennyisége rendszertelenül fel-fellobban.

Valami változott: vannak, akiknél az Apple már nem ragaszkodik a 30 százalékos sáphoz

Visszatérhetnek a Szólíts a neveden főszereplői a folytatásban

Ön is mindig a lassabb sorba áll? Ez az oka a jelenségnek!