hvg.hu

A 2018 VP1 nevű kisbolygó létezéséről két éve tudnak a NASA tudósai, szerintük nem jelent veszélyt. A pályája alapján november 2-án, az amerikai elnökválasztás előtt érhet ide.

A 2020-as amerikai elnökválasztás előtt egy nappal, november 2-án kerülhet földközelbe az alig kétméteres 2018 VP1. Ez egy aszteroida, amelynek létezéséről legalább két éve tudnak a tudósok. (A nevében lévő 2018-as szám a kisbolygó felfedezésének évét jelenti.)

A Science Alert szerint fontos tudni, hogy igen kicsi aszteroidáról van szó, amely a kutatók szerint sem jelenthet veszélyt a Földre nézve. Egy ilyen méretű objektum ugyanis nagy valószínűséggel azelőtt szétesne és elégne, hogy a darabjai földet érnének.

Az ütközésnek ettől függetlenül van némi esélye, de ez igen minimális: 0,41 százalékot adtak neki, hogy a kisbolygó mégis eltalálja a Földet november 2-án. Vagyis éppen egy nappal az idei amerikai elnökválasztás előtt.

Ha már Amerika és politika: egy korábbi kutatás szerint néhány amerikai jobban örülne, ha aszteroida találná el a Földet, minthogy Trumpot újraválasszák november 3-án.

SOS Központ szolgáltatást indított a Telenor, az idősebb családtagoknak jöhet jól