A böngészőben lehet majd összerakni igazinak tűnő embereket ezzel az új szoftverrel
Az Epic Games fejlesztette MetaHuman Creator jelentős segítséget nyújthat a játékfejlesztők, grafikusok számára. Sőt: bizonyos értelemben feleslegessé is teszi a munkájukat.
hvg.hu
Ezúttal nem új játékszoftverrel, hanem egy játékfejlesztést segítő eszközzel jelentkezett az Unreal Engine nevű grafikus motorjáról is ismert Epic Games. A MetaHuman Creator nevű – egyébként böngészőben futó – programmal realisztikus karaktermodellek készíthetők.
A drágább költségvetésű játékprogramok során a fejlesztők igazi színészekről mintázzák a szoftverbéli hőst, ez azonban igen összetett feladat. Egyrészt szükség van egy stúdióra, ahol a megfelelő berendezések birtokában el tudják készíteni a felvételt. És persze magára a modellre is, aki a “mintát” szolgáltatja. Egy olyan időszakban viszont, mint amilyen a koronavírus-járvány, ez nemcsak nehéz, de kockázatos is.
Feltehetőleg ezért is fektette energiáját az új modellkészítőbe az Epic Games. Amellyel egyébként a kisebb büdzsével dolgozó stúdióknak is megadatik a lehetőség, hogy emberszerű karaktereket helyezzenek a játékukba. A folyamat ráadásul nem igényel különösebb szakértelmet.
A fejlesztés érdekessége, hogy az emberi vonások mindegyike alaposan testre szabható benne: állítható a haj, a szem, de még az ajkak, sőt a ráncok formája is. Az elkészült munka számos grafikai programba beilleszthető. A kompatibilis eszközök közt természetesen az Epic által gondozott Unreal Engine is megtalálható.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.