szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Egyesült Államokban továbbra is a YouTube a legnépszerűbb közösségi platform, de a Facebook felhasználói sokkal elkötelezettebbek.

Az amerikai Pew Research Center piackutató cég nemrég publikálta annak a kutatásnak az eredményét, amelyből kiderül, melyek a legnépszerűbb közösségi platformok az Egyesült Államokban, és hogyan alakul azok egymáshoz viszonyított rangsora. Bár a felmérés az amerikai piacot monitorozta, az eredmény globális szempontból is érdekes.

Az 1502 amerikai válaszadó bevonásával elvégzett felmérés eredménye szerint a két legnépszerűbb közösségi oldal továbbra is a YouTube és a Facebook – ebben a sorrendben. A kettő közül azonban csak az utóbbi volt képes növekedni: a megkérdezettek 81 százaléka látogatott már el a videomegosztóra, ami 8 százalékos növekedést jelent a 2019-es eredményhez képest. A Facebooknál ugyanez az arány 69 százalék, ám a közösségi oldal 2016 óta gyakorlatilag ugyanazon a szinten áll.

A Pew cég most először kérdezett rá a TikTok népszerűségére, ami 21 százalékot ért el a felmérésben.

©

Bár a mutatók alapján úgy tűnik, hogy a YouTube veri a Facebookot, ez nem teljesen van így. A megkérdezettek 49 százaléka mondta azt, hogy naponta többször is használja a közösségi oldalt, míg a YouTube esetében a válaszadóknak csupán a harmada válaszolt erre igennel. A Snapchatnél ez az arány 45, az Instagramnál pedig 38 százalék.

A Facebooknak a felmérés eredménye szerint egyrészt nem feltétlenül a felhasználók elköteleződésének növelésére, sokkal inkább az új felhasználók bevonzására van szüksége. Mivel az Egyesült Államok ebből a szempontból a legfontosabb (hazai) piacot jelenti a techcégek számára, valószínűleg a funkciók fejlesztését és a szolgáltatás megújítását is ehhez mérten fogják végrehajtani.

Másfelől a Facebook évek óta azt tervezi, hogy lenyomja a YouTube-ot a videós tartalmak tekintetében, és ehhez konkrét lépéseket is tett. A jelek szerint azonban ez nem volt elég, így komolyabban rá kell feküdniük a videós tartalmak népszerűsítésére, ha szeretnék átvenni a Google-től a vezető szerepet.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Alaposan megemelték az 1100+ lóerős csúcs-Tesla árát

Alaposan megemelték az 1100+ lóerős csúcs-Tesla árát

Diósjenőn még rágcsálóügyi főmunkatárs is dolgozik: a Márton nevű mentett macska

Diósjenőn még rágcsálóügyi főmunkatárs is dolgozik: a Márton nevű mentett macska

Webshopos csalók után nyomoznak a rendőrök, a lakosság segítségét is kérik

Webshopos csalók után nyomoznak a rendőrök, a lakosság segítségét is kérik