Lehetett-e újabb pilóta-öngyilkosság az Air India júniusi tragédiája?
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A szlovák Klein Vision két éven át dolgozott az AirCar nevű repülő autó prototípusán, és a jelek szerint kezd révbe érni a vállalat munkája.
Sikeres tesztrepülést hajtott végre a szlovák légtérben a nyitrai és a pozsonyi repülőtér között az AirCar nevű repülő autó prototípusa. A BMW által készített hajtóművel, benzinnel tankolható jármű 35 perc alatt tette meg az utat – számolt be róla a BBC.
Az AirCar fejlesztője, Stefan Klein szerint a jármű nagyjából 1000 kilométert képes megtenni 2500 méteres magasságban. A szakember elmondta, eddig 40 órát repült a repülő autó, aminek nagyjából 2 perc 15 másodpercre van szüksége ahhoz, hogy autóból repülővé alakuljon.
A beszámoló szerint az AirCar nagyjából 170 km/h-s végsebességre képes, az utastérbe pedig két ember szállhat be – feltéve, hogy együtt nem nyomnak többet 200 kilogrammnál. Fontos különbség azonban más repülő autókhoz képest, hogy nem tud függőlegesen fel- és leszállni, ehhez egy futópályára van szüksége.
A repülő autót a Klein Vision fejlesztette ki. A vállalat szerint a prototípus elkészítése két évbe telt, és 2 millió eurónál valamivel kevesebbet kellett költeni rá.
Nemrég a német Volocopter járműve hajtott végre sikeres repülést Párizsban. A cég azt tervezi, a 2024-es párizsi olimpián már utasokat is szállítanak majd a Volocopterekkel.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.