Újabb funkciót, egész pontosan egy értesítést kezdett el tesztelni az Instagram nemrég. Az alkalmazás felhasználói számára – pontosabban egyelőre csak egy kis számú felhasználó számára – egy értesítés jelenik meg a hírfolyam tetején, amiben arra hívják fel a figyelmüket, hogy próbálják ki a Facebook appot is.
A cég szóvivője szerint azt igyekeznek elérni, hogy akinek van Facebook-fiókja, azt értesítsék azokról a funkciókról, amelyek a közösségi oldal alkalmazásában érhetők el. Ilyen például a párkereső megoldás, vagy épp az áruk eladásának-vásárlásának teret adó Marketplace.
Bár első ránézésre úgy tűnik, nincs túl sok értelme annak, hogy a Facebook az egyik alkalmazásában a másik szolgáltatását reklámozza, valójában nagyon is van. A cég negyedéves pénzügyi jelentésében ugyanis az egyik legfontosabb mérőszám, hogy hány aktív felhasználója van a Facebooknak (olyanok, akik hetente vagy havonta legalább egyszer belépnek), ezzel pedig azokat is rávehetik a belépésre, akik csak az Instagramot használják.
[A Facebook brutális összeget, 1 milliárd dollárt oszt szét a legjobb tartalomgyártók között]
Persze az sem mellékes, hogy Sarah Frier 2020-ban megjelent, No Filter című könyvében arról ír, hogy Mark Zuckerberg féltékeny volt az Instagram sikerére, és attól tartott, hogy az előbb-utóbb maga alá gyűri a Facebookot.
A cég szerint csak azok a felhasználók látják majd a rendszerüzenetet, akik korábban összekapcsolták a Facebook- és az Instagram-fiókjukat.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.