Már nem a Samsung, de nem is az Apple a legnépszerűbb telefonmárka Európában

Átalakult az európai mobilpiac, de olyannyira, hogy az öt legnépszerűbb gyártóból háromról néhány éve még alig hallott valaki felénk.

  • hvg.hu hvg.hu
Már nem a Samsung, de nem is az Apple a legnépszerűbb telefonmárka Európában

Nem csupán az IDC, hanem más piackutatók is egyértelműsítették az okostelefonok szárnyalását az idei év második negyedévében. A Samsung számára némiképp árnyalja ezt a kedvező képet, hogy Európában csökkent a piaci részesedése, ugyanis „csak” 12 millió okostelefont tudott eladni, és ezzel most a piac 24 százalékát birtokolja. Meglepetést okozhat, ki vette át tőle a vezető szerepet, ugyanis nem az Apple lett a befutó, hanem a Xiaomi.

A Strategy Analytics szerint a kínai cégnek 12,7 millió telefont sikerült eladnia Európában a második negyedévben, és ezzel – a vállalat történetében először – Európa vezető márkájává válhatott. Jelenleg 25,3 százalékos a piaci részsedése. Nem csupán az a nagy szó, hogy ezzel maga mögé utasította a dél-koreai óriást, hanem hogy mindez 67,1 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A harmadik helyen az Apple áll 19,2 százalékos részesedéssel és 9,6 millió eladott iPhone-nal. Egyébként a cupertinóiak is emelkedést könyvelhettek el, 15,7 százalékkal jobban teljesítettek, mint 2020. második negyedévében.

Strategy Analytics

Ami a globális okostelefon-piacot illeti, ott a Strategy Analytics is hasonló következtetésre jutott, mint az IDC: a Samsung megőrizte vezető helyét, a Xiaomi pedig – megelőzve az Apple-t – a második helyre ugrott előre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.