szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Átalakult az európai mobilpiac, de olyannyira, hogy az öt legnépszerűbb gyártóból háromról néhány éve még alig hallott valaki felénk.

Nem csupán az IDC, hanem más piackutatók is egyértelműsítették az okostelefonok szárnyalását az idei év második negyedévében. A Samsung számára némiképp árnyalja ezt a kedvező képet, hogy Európában csökkent a piaci részesedése, ugyanis „csak” 12 millió okostelefont tudott eladni, és ezzel most a piac 24 százalékát birtokolja. Meglepetést okozhat, ki vette át tőle a vezető szerepet, ugyanis nem az Apple lett a befutó, hanem a Xiaomi.

A Strategy Analytics szerint a kínai cégnek 12,7 millió telefont sikerült eladnia Európában a második negyedévben, és ezzel – a vállalat történetében először – Európa vezető márkájává válhatott. Jelenleg 25,3 százalékos a piaci részsedése. Nem csupán az a nagy szó, hogy ezzel maga mögé utasította a dél-koreai óriást, hanem hogy mindez 67,1 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest. A harmadik helyen az Apple áll 19,2 százalékos részesedéssel és 9,6 millió eladott iPhone-nal. Egyébként a cupertinóiak is emelkedést könyvelhettek el, 15,7 százalékkal jobban teljesítettek, mint 2020. második negyedévében.

Strategy Analytics

Ami a globális okostelefon-piacot illeti, ott a Strategy Analytics is hasonló következtetésre jutott, mint az IDC: a Samsung megőrizte vezető helyét, a Xiaomi pedig – megelőzve az Apple-t – a második helyre ugrott előre.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!