szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Mark Zuckerberg vállalata ismét változtat egyet a szolgáltatást meghatározó algoritmuson, ezzel befolyásolva, mi kerül a felhasználó szeme elé, amikor megnyitja a Facebookot.

A Facebook szerint olyannyira pozitívan fogadta a közönség a politikai tartalmakkal kapcsolatos kísérletét, hogy úgy döntött: más területeken is változtatnak a szolgáltatás hírfolyamát nagyban meghatározó algoritmuson.

Az Axios szerint Mark Zuckerberg vállalata a felhasználói visszajelzések alapján csökkentette néhány piacon a hírfolyamba begyűrűző politikai tartalmak mennyiségét, melyekből így jóval kevesebb jelent meg a facebookozók előtt. A rendszert kísérletképpen indították, és csupán pár helyen, köztük például az Egyesült Államokban volt elérhető, de most máshol is bevezetik:

a lap szerint ezúttal Costa Ricán, Svédországban, Spanyolországban és Írországban próbálják ki az újdonságot.

Az Axios szerint a Facebookon mintegy 6 százalékot tesznek ki a politikai jellegű posztok, ám még ezt is túl soknak tartja a felhasználói tábor egy része. A Facebook erre válaszul kezdett kísérletezésbe, miközben a saját dolgukat is könnyítik vele: a céget ugyanis sok kritika éri amiatt, hogy a felületén a politikai hazugságoknak is teret ad, mivel azokat nem törlik.

A Facebook emellett azon is változtat, mi alapján jelenjen meg egy tartalom a felhasználó előtt. Ez utóbbit a megosztások és a kommentek aránya is segítette, de a cég úgy döntött, ezek mostantól kevésbé fognak számítani, és elsősorban a poszt jellege számít majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!