szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A felhasználóra jutó átlagos nézettségi idő alapján kell érteni ezt. De a kínai app felhasználói bázisa ettől függetlenül is elképesztő ütemben növekszik.

A TikTok az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is meghaladta a felhasználóként értendő átlagos nézettségi időt, ha a kínai appot olyan videós szolgáltatásokhoz hasonlítják, mint a YouTube – állapította meg egy új kutatás, amit az NME idézett. Az össznézettség alapján viszont továbbra is utóbbi az egyeduralkodó, hiszen a YouTube-nak eleve több felhasználója is van: a szolgáltatást havi szinten mintegy kétmilliárdan keresik fel, a TikTok ehhez képest egy 700 milliós tábort tud felmutatni.

A kínai app felhasználói bázisa ettől függetlenül óriási ütemben növekszik, a szoftver pedig tavaly óta a világ legnépszerűbbje: olyannyira, hogy 2020 júniusában a brit, idén áprilisában pedig az amerikai piacon is maga mögé utasította a YouTube-ot. A jelenség hátterében az áll a szakértők szerint, hogy a TikTok olyan demográfiai csoportokat is elér, akik úgynevezett alkalmi internetezők. A fiatalok közül pedig szinte mindenkit, aki online.

A TikTok üzemeltetője az NME szerint mindenkinél több pénzt áldoz arra, hogy megszólítsa a potencális felhasználókat. A sikerek mögött pedig hangsúlyos botrányok is akadnak: idén nyáron egy ismert komikus, Ziggi Tyler azzal vádolta a kínai appot, hogy az a Black Lives Matterhez kapcsolódó kifejezéseket tiltja a platformján, míg a gyűlöletbeszédhez kapcsolható kifejezések megjelenhetnek az alkotók profilján. A szolgáltatás utóbbi miatt később elnézést kért, és állították, hogy csak egy rossz beállítás okozta azt.

A TikTok átlagos, felhasználókénti nézettségéhez hozzátartozik, hogy ezt az időtartamot csak Androidon mérték, a kínai piac pedig egyáltalán nem szerepelt a vizsgálatban. Ez azért is lenne hangsúlyos, mert ott eleve ez az app a legtöbbet használt.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!