szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

A Hamburgban bemutatott vonat nem külön zárt pályán közlekedik majd, hanem ugyanott, ahol a többi. Az első négy szerelvény már decemberben forgalomba áll.

Digitálisan irányított, teljesen automatizált vonat tette meg első útját hétfőn Hamburgban a városi forgalomban egy nemzetközi mobilitási kongresszus alkalmából. A világon már számos helyen közlekednek vezető nélküli vonatok vagy metrók, az önjáró hamburgi városi gyorsvasúti (S-Bahn) szerelvény újdonsága abban áll, hogy nem külön e célra épített, körülzárt pályán halad, hanem ugyanazokon a vágányokon, amelyeket a hagyományos vonatok is használnak.

A Német Államvasutak (DS) és a Siemens által bemutatott, önvezetővé átalakított szerelvényből négy már decemberben megkezdi működését a hamburgi városi forgalomban. A vasúttársaság vezetője szerint a „világpremiert jelentő” vezető nélküli technológiát lépésről lépésre bevezetik egész Hamburgban, majd más német városokban is. A bemutatott technológiával digitalizálni lehet a vasúti pályákat Németországban, Európában, sőt az egész világon – hangoztatta a Siemens vezetője, Roland Busch.

A fejlesztők szerint a digitális technológia bevezetésével feszesebbé lehet tenni a vasúti menetrendet, ami a szállítási kapacitás akár 30 százalékos növekedését is eredményezheti „anélkül, hogy lefektetnénk egyetlen kilométernyi új vágányt.” Roland Busch szerint pontosabbá lehet tenni a vonatokat és akár 30 százalékkal csökkenthető az energiafelhasználás.

(Kiemelt képünk illusztráció.)

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!