szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

November 11. a kínai eredetű „egyedülállók napja” (Singles day). A világ számos pontján óriási vásárlási akciók kísérik. Kínában is kapva kaptak a felhasználók az alkalmon, születtek is a bevételi rekordok.

November 11., az egyedülállók napja (amit a dátum miatt – 11.11 – Double 11-ként is emlegetnek) nagy vásárlási esemény Kínában (is), ahol rengetegen éltek a különféle akciós lehetőségekkel. A kínai JD.com és az Alibaba is rekordot döntő bevételekről számolt be, főként a luxuscikkek és az iPhone-ok terén.A két kiskereskedő együttesen 139 milliárd dolláros eladási rekordot könyvelhetett el. Ebből a JD.com részesedése 54,6 milliárd dollár volt, az 28 százalékkal haladta meg a tavalyi 11.11-es bevételt. Azt azért nem árt tudni, hogy az említett számok nem jelentenek közvetlen bevételt a JD és az Alibaba számára, csak a tranzakciók mennyiségére vonatkoznak mindkét platformon. Azonban ebből is jól látható a kínai fogyasztók étvágya az e-kereskedelmi óriások platformjain történő vásárlás iránt.

Míg a Singles Day korábban csak egy 24 órás villámkiárusítás volt, immár több napos eseménnyé alakult át, amely november 11-én éjfélkor ért véget. A JD például már október végén megkezdte az értékesítést, míg az Alibaba november elején. Ez persze semmit sem von le néhány rekord megszületéséből. Páldául abból, hogy az esemény első két másodperce (!) alatt a JD.com-on 15,64 millió dollár értékben adtak el iPhone-okat. (Azt nem osztották meg, milyen modellekről van szó).

MacRumors

A Xiaominál is dörzsölhették a markukat az egyedülállók napja után: kétmillió darabot értékesítettek mindössze fél óra alatt a cég viselhető eszközeiből. A JD.com-on a legnépszerűbb eszközök közé tartozott a Redmi Watch 2, a Mi Rabbit Children’s Phone Watch 5G és a Mi Watch Color 2.

Xiaomi

A Canalys egy korábbi jelentés szerint a Xiami 2021 második negyedévében a világ első számú viselhetőeszköz-gyártója volt. A helyezése persze nem kőbe vésett, ugyanis azóta már megjelent az Apple Watch Series 7. Ettől függetlenül jól mutatja azt a nagy utat, amit a Xiaomi megtett a viselhető kütyük területén.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!