szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Microsoft 68,7 milliárd dollárt fizet a Call of Duty-sorozatot is megalkotó Activision Blizzard videojáték-gyártóért. Az üzlet nemcsak a most ismert játékiparban erősíti az Xboxban is utazó Windows-fejlesztő pozícióit, hanem a jövő internete, a metaverzumban is erősíthet ez által.

Magyar idő szerint kedden kora délután a Microsoft bejelentette: felvásárolja az Activision Blizzard videojáték-gyártó céget. A vállalatot – amely többek között a Call of Duty-sorozatot, a World of Warcraftot, a Diablót vagy épp a Candy Crush-t is fejleszti – 68,7 milliárd dollárért, vagyis átszámítva mintegy 21 606,6 milliárd forintért szerzi meg a redmondi cég.

A The New York Times emlékeztet: az akvizíció a Microsoft 46 éves történetének eddigi legnagyobb felvásárlása, ami a cég jövőjét is meghatározza.

A Microsoft azért is döntött a felvásárlás mellett, hogy a jövőben vezető szerepet töltsön be a valós és az online világot összefésülő metaverzumban.

Az üzlet komoly kihívás elé állítja az amerikai törvényhozást, mert a demokraták és a republikánusok a techóriások dominanciája ellen tették le a voksukat.

Felejtse el, amit az internetről eddig tudott - jönnek a webhárom királyok

A húszas években fókuszba kerül a virtuális valóság. Amennyire izgalmas technológiai paradigmaváltást ígér, annyira fontos társadalmi, etikai kérdéseket vet fel, hogy mit tartanak majd szem előtt az építői.

Az amerikai napilap megjegyzi, a Microsoft a jelek szerint nem vette figyelembe azt, hogy az elmúlt időszakban több per is indult az Activision ellen szexuális zaklatás és munkahelyi diszkrimináció miatt. A vádak miatt a vállalat részvényeinek értéke 27 százalékot esett. A hír hallatára azonban most 40 százalékot emelkedett az árfolyam, míg a Microsoft-részvények értéke 1 százalékkal csökkent.

A felvásárlással a Microsoft megszerezheti az Activision havi 400 milliós felhasználói bázisát, és hozzáférhet a világ legnépszerűbb játékaihoz, amelyek a jövőben a metaverzum sarokköveit jelenthetik.

Az üzlet jelentős hatást gyakorolhat a Microsoftra is. Bár az óriásvállalat már megvette a Minecraft és a Halo mögött álló fejlesztőstúdiókat, elsősorban továbbra is a vállalati ügyfelekre koncentrál. Az Activison megerősítheti a Microsoft Xbox virtuálisvalóság-kínálatát is, ami a Facebook Oculus egyik igen komoly konkurense.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!