szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Elárasztják laptopokról szóló tartalmakkal a magyar internetezők a fórumokat és a közösségimédia-oldalakat, az okostelefonokhoz hasonlóan ebben a témában is az operációs rendszerek osztják meg a közönséget. A SentiOne a netezők véleménye alapján készítette el a Laptop Social Indexet, amely a tavalyi évben született 38 183 online tartalmat vizsgálva rangsorolta a márkákat. Az adatok alapján a legtöbb pozitív beszélgetés az Apple-féle MacBook kapcsán született, mellette az Asus és az LG márkák állnak még dobogón.

A felmérés szerint az online térben az Apple MacBook a legkedveltebb laptopmárka, 7777-es pontszámmal, amely a második helyen álló Asus 2475 pontjához mérten kiemelkedően magas. Az is kiderült, hogy kiegyenlített arányban beszélnek a netezők az Apple két vezető laptopszériájáról, viszont a MacBook Pro termékekről kétszer annyi pozitív vélekedés jelent meg a tavalyi tartalmak között, mint a MacBook Airről.

A MacBookok kapcsán 18 ezer bejegyzés született, ebből 4900-ban jelenik meg az Apple saját chipjeként két éve debütált M1, és ehhez kapcsolódóan volt a legtöbb elismerő tartalom is, a netezők a laptopok gyorsaságáról, jó teljesítményéről írtak leggyakrabban.

Fontos: SentiOne elemzésében nem az eladások, hanem az interneten található publikus tartalmak száma és érzelmi töltete alapján emelte első helyre a MacBookot.

Bár szinte egyenlő mértékben kapott hideget és meleget, azaz majdnem megegyezett a pozitív és a negatív tartalmak aránya az Asustól szóló internetes bejegyzések esetében, mégis kiharcolta magának a második helyet a tajvani márka. A főleg #gamerlaptop hashtaggel ellátott készülékek közül a legnépszerűbbnek a Zenbook Flip 13 bizonyult. Harmadik helyen az LG végzett, a SentiOne szerint a vállalat LG Gram laptoppal kapcsolatos – fizetett – influenszer-együttműködéseikkel lett népszerű az online térben.

SentiOne

A márkákról szóló tartalmak elemzése során az is kiderült, hogy a magyar netezők imádnak laptopos nyereményjátékokban részt venni: a legtöbb notebookról szóló bejegyzésnél a legnagyobb elérést nyereményjátékok generálták.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!