szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Samsungnak is megtetszett az Apple döntése, és elhatározták: a felhasználók kezébe adják a lehetőséget, hogy szakszerviz bevonása nélkül, olcsóbban lehessen megjavítani a problémás készüléket. Az újdonság első körben két mobilnál és egy táblagépnél lesz elérhető.

A Galaxy S20 és S21 készülékek tulajdonosai hamarosan maguk is kicserélhetik az eszköz kijelzőjét vagy hátlapját, ha azokkal – például egy esésből adódóan – probléma támad. A Gizmodo szerint a dél-koreai cég ezzel az Apple-höz hasonló, a cég által kitalált otthoni szervizlehetőséget vezet be, ami olcsóbbá is teheti a javítást. Ha ugyanis a felhasználónak nem kell szervizbe mennie, úgy értelemszerűen ezt a költséget sem kell kifizetnie.

A cserélendő alkatrészt – amit persze meg kell majd vásárolni – a Samsung maga biztosítja, és a folyamathoz szükséges útmutatót is kiad. A vállalat azt is bejelentette, hogy partneri viszonyba lépnek az iFixit csapatával, amely évek óta készít szétszerelős videókat és fogalmaz meg kritikákat az egyes okoseszközök összeállításával kapcsolatban. (Külön érdekesség, hogy az iFixit nem egyszer hangsúlyozta, hogy a Samsung eszközeit nehéz javítani.)

Az iFixit elsősorban abban segít majd a Samsungnak, hogy milyen eszközöket érdemes gyártani, amikkel otthon, biztosan is kicserélhető egy mobil képernyője.

A vállalat mindenféle alkatrészt ugyanakkor nem tesz javíthatóvá/cserélhetővé; a lehetőség a képernyőre, a hátlapra és a töltőportra vonatkozik. A törött, sérült részeket a Samsung minden esetben visszaveszi, és újrahasznosítja – de hogy miként, az még nem ismert.

A házilagos javítás a cég Galaxy Tab S7+ táblagépére is kiterjed majd.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!