szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Teendőmentesen pénzvisszaterítést ígér felhasználóinak bankkártyás vásárlásaik után a 100 százalékban magyar fejlesztésű fintech startup, a Recash. A mobilos alkalmazás használatával nincsen szükség többé pontgyűjtő kártyákra vagy QR-kódok beolvasására, az akciós tranzakciók után szerzett pénzvisszatérítés órákon belül megjelenik a felhasználó számláján. A vállalat most közösségi finanszírozási kampányba kezd.

A startup bemutatkozása szerint két csoport igényeit igyekszik kiszolgálni. Egyrészt a felhasználóit, akiknek az – androidos készülékekre és iPhone-ra is elérhető – app letöltését követően semmi teendője nincs, hogy a bankkártyás vásárlásaik után órákon belül pénzvisszatérítést kapjanak. Másrészt a kereskedelmi partnereit, akik e kedvezményeket biztosítják, cserébe a nyers és feldolgozott adatokért, amivel nagyságrendekkel tudják javítani marketingtevékenységük hatékonyságát.

A 2017-ben alakult társaság közleménye szerint számlainformációs szolgáltatóként (AISP) jelenleg hasonló versenytárs nélkül tevékenykedik a pénzügyi intézmények között. Az új EU-s pénzforgalmi irányelv, a PSD2 hazai bevezetésével egy időben váltak aktívvá.

„Európai szinten egy nagyon új piacon vetettük meg a lábunkat, ezért is egyedülálló a kontinensen az, amit mi megvalósítottunk. Gyakorlatilag az ázsiai és amerikai adatszabályozásnál jóval szigorúbb környezetben tudjuk felszabadítani az adatvagyont úgy, hogy azzal a felhasználóknak is kedvezünk. Nemcsak kényelmesebb, hanem megtérülőbb megoldás ez a különféle hűségpontok gyűjtésénél” – idézi a cég közleménye Zádor Balázs társalapítót.

Mint fogalmazott, a nyílt bankolás lényege, hogy nagyon biztonságos és szabályozott keretek között férnek hozzá az engedélyezett cégek felhasználók adataihoz, amennyiben utóbbiak ehhez kifejezetten hozzájárultak. A vállalatok így végre tényleg fizetnek az adatokért, valóban pénzt kapnak érte a felhasználók, az applikáció helyettük hajol le a pénzért. A cashback összegek a banki lekönyvelést követő hat órán belül automatikusan megjelennek a felhasználók virtuális számláján. A partnerek kezébe pedig ezzel egy időben egy újfajta, ám rendkívül hatékony marketingeszközt adnak.

„A multik programjai csupán arra jók, hogy a lojalitást fokozzák, de arra, hogy radikálisan növeljék vele a piaci részesedésüket, kevésbé alkalmasak. A mi független rendszerünk profilozza a vásárlókat, a nagy partnerek kizárólagosságot élveznek és lőni tudnak a versenytársak vevőire is. A statisztikák szerint pedig az első cashback után 50-60 százaléknyi felhasználó hű is marad az adott céghez” – értékelte Zádor Balázs az app eredményeit.

Foodpanda, Penny, Praktiker, Rossmann

A Recash, amely olyan cégeket tudhat partnerei között, mint a Rossmann, a Praktiker, a Penny Market vagy éppen a FoodPanda, az indulás óta eltelt csaknem egy év alatt 25 ezer regisztráltat gyűjtött. A felhasználói szám növekedését most azzal is igyekeznek erősíteni, hogy közösségi finanszírozási kampányba kezdtek.

„Ahhoz, hogy egy nagyobb értékű kockázati tőkéhez jussunk, komoly elvárásoknak kell megfelelnünk, a crowdfunding megoldás pedig az ehhez vezető út fontos lépcsőfoka. A közösségi befektetéseket közvetett módon az app felhasználószámának növelésére, így a magasabb megújuló havi bevétel elérésére fordítjuk majd” – mondta Zádor Balázs.

A Tőkeportálon indított közösségi tőkegyűjtési kampány minimumcélja 80 millió forint, és már 60 milliónál tart, az érdeklődők névre szóló részvényhez jutnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Tech rovatának Facebook-oldalát.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!