Önvezető harci terepjárót fejleszt az Egyesült Államok
Az Intel az amerikai védelmi minisztérium megbízására olyan szimulációs platformot készít, ami felgyorsítja az önvezető harci terepjáró kifejlesztését.
hvg.hu
Az amerikai védelmi minisztériumhoz tartozó fejlesztő részleg, a Darpa az önvezető harci helikopter után ezúttal egy olyan szárazföldi járművet szeretne kifejleszteni, ami nehéz terepen boldogulna el egyedül a manőverezéssel. Emellett további cél, hogy legalább olyan gyorsan haladjon, mint a jelenlegi járművek.
A Darpa a harci járművet nem egyedül szeretné létrehozni: ehhez az Intelt választotta partnerül. A cég feladata egy olyan szimulációs program létrehozása, amivel modellezni lehet az önvezető járművek mozgását a terepen. Az Intel Labs a barcelonai Computer Vision Centerrel, valamint az austini Texasi Egyetemmel közösen készíti el az erre szolgáló szoftvert.
A terepen közlekedő önvezető járművek fejlesztése komoly kihívás az iparág számára. A jelenlegi ilyen autókat ugyanis a hagyományos utakra tervezték, ahol vannak megbízható és stabil viszonyítási pontok. A terepen azonban sziklákkal, növényekkel és egyenetlen útviszonyokkal kell megbirkóznia egy ilyen rendszernek.
Az Intel a következő két évben dolgozik a szimulációs eszközön, amitől azt várja a Darpa, hogy a járművek fejlesztésére fordított időt rövidítheti le.
A Voks 2025 árából akár kétszáz Tisza-szavazás is kijöhetett volna, ám van olyan mutató, amiben még így is alulmarad a lehengerlő kormánypárti akció a számháborúban.
Hosszú távon nem fenntartható az, hogy a bankok negatív kamatfelárral nyújtanak lakáshiteleket, az egyre kisebb önerő és az egyre nagyobb hitelek azonban nem jelentenek a korábbinál nagyobb kockázatot – véli Kói Tibor, a CIB Bank lakossági hiteltermékekért felelős munkatársa.