A 9,7 méter magas szerkezetet egy virtuálisvalóság-szemüveg, valamint a kontrollerek segítségével irányít a vezetője. Ha a robot teljesen elkészül – ez valamikor 2024-ben lesz –, az elektromos vezetékek javítására, karbantartására fogják használni.
A New Atlas beszámolója szerint a JR West a hatékonyság és a biztonság jegyében készítette el a robotot. A dolgozók úgy emelhetnek majd fel nehéz tárgyakat, vagy végezhetnek el egy feladatot, hogy valamilyen üzemi balesettől – áramütés, leesés – kellene tartaniuk. Azt eszközt egy darukarra szerelték rá, amit egy vasúti kocsihoz rögzítettek, így a robotot oda lehet szállítani, ahol éppen szükség van rá.
A cég célja, hogy a robot 2024-re úgy legyen használható, hogy más cégek számára is el tudják adni.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.