Épült egy nyitható híd Írországban, de éveken át zárva maradt, mert elveszett a távirányítója
A dublini híddal főként a hajósok munkáját segítették volna, de végül pont ők húzták a rövidebbet.
hvg.hu
2005-ben adták át azt a nyitható hidat Dublinban, amit jó pár éven át nem is használtak rendszeresen, mert a hozzá tartozó távirányítónak nyoma veszett – írta meg a Rakéta korábbi beszámolók alapján.
A hidat 2002-ben kezdték el fejleszteni; az egyik fontos paraméter az volt, hogy a szerkezet ne akadályozza a folyami hajózást, éppen ezért egy nyitható hidat terveztek. A fejlesztés el is készült, és néhány évig minden rendben ment – de aztán történt egy nem is olyan kis probléma: a hídépítést felügyelő Dublin Docklands Development Authority elveszítette a szerkezet nyitását és összecsukását szabályozó eszközt, egy úgynevezett „remote radio handheld pendant keyt”. Ez egy nagyjából akkora készülék volt, mint egy kilencvenes évekbeli mobiltelefon.
Az eltűnt távirányító ellenére a gyalogosok és kerékpárosok a későbbiekben is tudták használni a hidat, a hajók azonban nem. A problémát ráadásul évekig nem is sikerült megoldani, mivel nem egy hétköznapi távirányítóról beszélünk.
Az eszköz pótlását végül egy ír cég végezte el, ami 1800 euróért (740 ezer forintért) vállalta a hídhoz tartozó rendszer átprogramozását. Az eltűnt eszköz miatt ugyanis ezt is meg kellett tenni. Az összeg végül 2014-ben gyűlt össze, mert addig nem volt rá keret.
A hidat az ír drámaíróról, Seán O’Casey-ről nevezték el.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.